شهرستان ها

کتابخانه عمومی فجر صالح آباد بازگشایی شد

همدان_با حضور مسئولان و مردم فرهنگ دوست کتابخانه عمومی فجر شهر صالح آباد شهرستان بهار پس از بازسازی و بهسازی بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین بازگشایی کتابخانه عمومی فجر صالح آباد شهرستان بهار با حضور روح‌الله نباتی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار؛ عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان؛ حجت‌الاسلام حمید افتخاری، امام جمعه شهر صالح آباد؛ حجت‌الاسلام علی طالبی، امام جمعه موقت شهر صالح آباد؛ جلال بهزادمقدم، رئیس شورای اسلامی شهر صالح‌آباد؛ حبیب‌الله شهنوازیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار؛ حسین فیض‌اللهی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار، سایر مسئولان، مردم و خیرین برگزار شد.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آئین اظهار کرد: کتابخانه‌ها مرکز یادگیری مادام العمر و محلی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش افراد هستند. بهسازی، فضا سازی و استاندارد سازی کتابخانه‌های عمومی در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی، تعالی و تثبیت این اهداف است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور پس از وزارت آموزش و پرورش بزرگترین شبکه فرهنگی با بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی است، افزود: در استان همدان ۱۱۸ کتابخانه عمومی فعالیت می‌کنند و بیش از ۶۰ هزار عضو فعال دارند. در این کتابخانه‌ها اعضا علاوه بر منابع چاپی، به پایگاه‌های اطلاعاتی فارسی و لاتین نیز به صورت رایگان دسترسی دارند. در شهرستان بهار ۱۲ کتابخانه شامل ۵ کتابخانه شهری و ۷ کتابخانه روستایی وجود دارد. پس از کتابخانه باهنر و آیت‌الله بهاری، کتابخانه فجر صالح آباد با حمایت مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی بهسازی و استانداردسازی شد. اعتبارات این بهسازی از محل بودجه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فرمانداری، کمک شهرداری و خیرین تأمین شد.

وی گفت: از محل تملک دارایی ۷ میلیارد ریال، از محل جاری شهرستان ۵۰۰ میلیون ریال، کمک خیرین یک میلیارد ریال، کمک شهرداری ۴۰۰ میلیون ریال و در مجموع بیش از ۱۰ میلیارد ریال در این کتابخانه هزینه شده است.

روح‌الله نباتی، فرماندار شهرستان بهار نیز در این آئین اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جدی ما در سطح شهرستان بهار، افزایش سرانه فیزیکی و زیربنا کتابخانه‌های عمومی از هر طریقی مانند خیرین و محل‌های دولتی است. دومین هدف ما بهره‌وری از فضاهای موجود با افزایش تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی است.

وی افزود: در شهرستان بهار به همت کتابداران همه کتابخانه‌های عمومی از وضعیت مطلوبی و منظمی برخوردار هستند. کتابخانه‌های عمومی باید محل جوانان و نوجوانان باشد و ذهن‌های آنها مالامال از مطالب کتاب‌ها.

جلال بهزادمقدم، رئیس شورای اسلامی شهر صالح آباد نیز در ادامه گفت: به نمایندگی از مردم صالح آباد از همه افرادی که در بازسازی این کتابخانه دخیل بودند؛ تشکر می‌کنم. امروز یکی از بهترین روزهای زندگی من است که شاهد بازگشایی این پروژه فرهنگی هستم. مردم صالح آباد لیاقت بهترینها را دارند.

در این آئین از غلامرضا پاکیزه خیرین صالح‌آبادی، جلال بهزادی‌مقدم، خیر و رئیس شورای اسلامی شهر، مهدی صحاب‌روشن شهردار صالح‌آباد و خانواده شهید درخشان تقدیر به عمل آمد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا