بین الملل

تایوان مقررات کرونایی را لغو می‌کند

هم‌زمان با اعتراض‌های پراکنده در مناطق مختلف چین به علت مقررات کرونایی، مقامات جزیره تایوان اعلام کردند تا چند روز آینده مقررات کرونایی را لغو خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «تینگ تینگ لیو»، خبرنگار شبکه «TVBs» تایوان با انتشار پیامی در توئیتر خود اعلام کرد مقامات تایوان امروز اعلام کردند تا روز اول ماه دسامبر (۱۰ آذر) اجبار استفاده از ماسک در اماکن و فضاهای عمومی در این جزیره لغو می‌شود.

این تصمیم مقامات دولت تایوان هم‌زمان با اعتراض‌های پراکنده در برخی مناطق و شهرهای چین علیه سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت برای کنترل کرونا اتخاذ می‌شود. در هفته‌های اخیر همه‌گیری کرونا بار دیگر در برخی شهرهای چین گسترش یافته و دولت برای کنترل همه‌گیری قوانین و مقررات قرنطینه‌ای سفت‌وسختی اعمال کرده که باعث اعتراض‌های پراکنده در برخی مناطق شده است.

به گفته این خبرنگار تایوانی، مقامات دولتی این جزیره همچنین اعلام کردند که از نیمه‌شب ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) نیز محدودیت‌های ورود افراد به تایوان نیز لغو خواهد شد.

دُور تازه تنش‌ها بین تایوان و آمریکا با چین پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد ماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از ۲ هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی و فرانسوی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چندی پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی ثبات کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا