شهرستان ها

دهکده فناوری کشاورزی در قزوین برپا می‌شود

قزوین- رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت دانش بنیان کردن فعالیت‌های کشاورزی گفت: دهکده فناوری کشاورزی با همکاری پارک علم و فناوری در قزوین برپا می‌شود.

رضا افلاطونی در گفت و گو با خبرنگار مهرT با اشاره به تأسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در استان قزوین اظهار کرد: ما موفق شده‌ایم مصوبه تأسیس دهکده فناوری کشاورزی را از معاونت تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کسب نمائیم.

سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: به این منظور و نیز در جهت تسریع در تأسیس دهکده تفاهمنامه‌ای هم با پارک علم و فناوری استان قزوین به انعقاد درآمده است.

این مسئول بیان کرد: جانمایی این طرح نیز در نظر گرفته شده است و بناست این دهکده در مرکز تحقیقات کشاورزی جهاد کشاورزی استان قزوین تأسیس شود و در حال حاضر در حال گذراندن مصوبه نهایی و گرفتن دستور معاون وزیر قرار دارد تا هر چه زودتر بهره برداری از پروژه آغاز شود.

افلاطونی بیان کرد: با توجه به این موضوع که شعار سال مربوط به دانش بنیان کردن فعالیت‌ها است و نیز با توجه به کمبود آب و تغییر رویکردها نسبت به موضوعات کشاورزی برپایی دهکده فناوری کشاورزی می‌تواند گام قابل توجهی در جهت تحقق این شعار باشد.

وی در خاتمه گفت: دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی از اهداف مهم دولت است و با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی در قزوین، استان ما می‌تواند یکی از استان‌های پیشگام در این زمینه باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا