شهرستان ها

دشمنان به دنبال سلب استقلال و خودکفایی ملت ایران هستند

تبریز-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: دشمنان به دنبال سلب استقلال و خودکفایی ملت ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار دوم رضا عباسی روز دوشنبه، در جمع دانش آموزان بسیجی تبریز، بر لزوم پاسخگویی به شبهات دانش آموزان و دانشجویان در زمینه‌های مختلف تاکید و اضافه کرد: اگر به شبهات و سوالات پاسخ به موقع داده نشود، موجب ایجاد بدگمانی و تردید خواهد شد و اگر باز هم تبیین و تشریح لازم صورت نگیرد، این امر به گسست منتهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال سلب استقلال و خودکفایی ملت ایران هستند، افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با خلوص نیت و تنها با هدف دفاع از میهن اسلامی راهی جبهه‌ها شدند و کسی به دنبال امتیاز یا جایگاه خاصی نبود.

امیر عباسی اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور نیز فرهنگ و روحیه حاکم بر دوران دفاع مقدس که همان روحیه ایثار، فداکاری و شهادت‌طلبی است، باید همه گیر شود چون می‌توان بسیاری از مشکلات کشور در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را با این روحیات حل کرد.

وی دانش آموزان را به مطالعه و بازخوانی تاریخ معاصر ایران توصیه کرد و گفت: امروز دشمن به هر طیرق ممکن به دنبال ضربه زدن به نظام است، چراکه روزی ما توانایی ساخت حتی یک سلاح ساده را نداشتیم اما امروز به مرحله تولید و طراحی تسلیحات راهبردی رسیده‌ایم و این همان چیزی است که بیگانگان از آن نگران و ناراضی هستند.

امیر عباسی ایجاد اقتدار در عرصه بین‌الملل را برای ادامه حیات هر کشوری ضروری خواند و گفت: در دنیای پیچیده و پرآشوب کنونی اگر شما توان دفاعی، امنیتی و بازدارندگی لازم را برای خود ایجاد نکنید، قطعاً” آن‌هایی که به منافع شما چشم طمع دوخته‌اند دست به تعدی و اشغالگری خواهند زد.

وی با اشاره به اینکه بازدارندگی به این معنی است که کشوری که قصد تجاوز دارد، پیش از هر اقدامی تبعات فراوان عمل خود را بپذیرد، یادآور شد: روحیه خودباوری از دیگر مؤلفه‌های پیشرفت و ترقی هر کشور است و ما نیز در هر مقطعی از تاریخ به ویژه دفاع مقدس که به نیرو و توانمندی خود ایمان راسخ داشتیم به پیروزی رسیده‌ایم.

اختر آذریان مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این همایش به پیشینه پرافتخار ایران و اسلام اشاره کرد و گفت: ما پرچم دار تمدن ایران اسلامی هستیم و شما نوجوانان پرچم داران و پیشروان آن هستید.

وی ریشه و تمدن ایران اسلامی را قوی عنوان کرد و گفت: ایران به سبب چهره‌های برتر علمی و فلاسفه در دنیا مطرح می‌باشد و چشم طمع بیگانگان به این سرزمین در همه عرصه‌های تاریخ وجود داشته است.

وی مسئله مهم گام دوم انقلاب در برهه کنونی را یادآور شد و گفت: چهره‌های شاخص ایران در همه زمینه‌ها مخصوصاً بانوان پرافتخار ایران اسلامی باید به نوجوانان و دنیا شناسانده و به عنوان الگوی راه معرفی شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا