ورزش

سرمربی سوئیس: اگر کمی شانس داشتیم نمی‌باختیم

مراد یاکین، سرمربی سوئیس، بعد از شکست مقابل برزیل می‌گوید تیمش از هم‌اکنون به فکر بازی سرنوشت‌ساز خود مقابل صربستان در روز آخر مرحله گروهی است.

به گزارش “ورزش سه”، سرمربی تیم ملی سوئیس بعد از شکست 1-0 تیمش مقابل برزیل در بازی امشب دو تیم از نداشتن شجاعت بازیکنان سوئیس در زمان حمله انتقاد کرد ولی گفت رویهم‌رفته از عملکرد شاگردانش راضی است چرا که آنها نشان دادند می‌توانند در بازی سرنوشت‌ساز مقابل صربستان موفق شده و صعودشان را در روز آخر قطعی کنند.

در دیدار امشب مقابل برزیل، سوئیسی‌ها در بخش اعظم زمان مسابقه موفق شدند جلوی حریف بزرگ خود به خوبی ایستادگی کنند و مانع از برتری قابل توجه سلسائو بشوند. اما مقاومت آنها در دقیقه 83 شکست و برزیل با گل کاسمیرو به پیروزی رسید. سوئیس حالا با سه امتیاز از دو بازی در رتبه دوم گروه قرار دارد.

یاکین در پایان بازی در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در حمله شجاعت نداشتیم
نقشه ما برای این بازی تا اواخر مسابقه به خوبی کار کرد و ما کنترل بازی را در دست داشتیم. برای همین نتیجه خیلی ناراحت‌کننده است. با گلی که در دقایق آخر خوردیم پیروزی از دست‌مان لغزید و از دست رفت.

در زمان حمله شجاعت کافی نداشتیم. به برزیل تبریک می‌گویم ولی ما اگر کمی بیشتر شانس داشتیم می‌توانستیم نتیجه بهتری به دست بیاوریم. اصلا نمی‌توانم تیم را سرزنش کنم چون آنها امروز کارشان را خوب انجام دادند و تا آخرین دقیقه‌ها تیم خیلی خوب برزیل را کنترل کردند.

امیدواری سوئیسی‌ها به صعود به مرحله یک‌هشتم

ما حالا در این نوع تورنمنت‌ها تجربه بیشتری داریم و می‌توانیم در مقابل تیمهای بزرگتر جدی کار کنیم. عملکرد امروزمان خوب بود و من معتقدم برای بازی سرنوشت‌ساز مقابل صربستان در مسیر صحیح قرار داریم. هر چند آنها نسبت به برزیل حریف کاملا متفاوتی هستند.

معتقدم در بازی با صربستان ما می‌توانیم برتری کامل داشته باشیم و این را در گذشته ثابت کرده‌ایم. با اینکه با یک تساوی هم می‌توانیم صعود کنیم ولی چنین ریسکی نمی‌کنیم و برای گرفتن مساوی به میدان نمی‌رویم. هیچوقت نباید تیم را به میدان فرستاد و گفت بروید و مساوی بگیرید. ما فقط برای پیروزی بازی می‌کنیم.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا