شهرستان ها

اصلاح الگوی کشت در بیله‌سوار با جدیت پیگیری می‌شود

بیله‌سوار- فرماندار بیله‌سوار گفت: توجه به اصلاح الگوی کشت و مصرف آب ضروری است و باید از کشت محصولات پر آب‌بر در شهرستان جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری ظهر سه‌شنبه در نشست با جمعی از کشاورزان پیشرو شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: جلوگیری از کشت محصولات پر آب‌بر که صرفه اقتصادی ندارند، در دستور کار است و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به حیاتی بودن موضوع آب برای مصارف مختلف شرب، کشاورزی و… باید با همت مضاعفی در راستای اصلاح الگوی مصرف و کشت گام برداشت.

فرماندار بیله‌سوار تاکید بر سرعت‌بخشی نسبت به اصل اصلاح الگوی کشت در سطح شهرستان گفت: هشدارهای ناشی از کم‌آبی باید منجر به تسریع در روند تغییر سبک کشاورزی شود و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، بذر مناسب و شیوه‌های نوین کاشت، داشت و برداشت باید مد نظر کشاورزان قرار گیرد.

اصغری پیش‌بینی‌های سازمان‌های جهانی در مورد نیاز مضاعف کشورها به مواد غذایی در دهه‌های پیش رو را یادآور شد و افزود: با توجه به اهمیت ویژه آب به ویژه برای مصارف کشاورزی، در سطح کشور باید نگاه‌ها به سمت اصلاح اساسی الگوی کشت و بالا بردن میزان بهره‌وری از کمترین مصارف باشد.

وی یکی از مهمترین ضرورت‌های حوزه تأمین مواد غذایی را اصلاح الگوی مصرف آب در بخش تولیدات کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: ضروری است برنامه‌ریزی‌ها در راستای ترویج کشت محصولات کم آب‌بر، مقاوم در برابر کم‌آبی و پر بازده باشند.

اصغری با تاکید بر جلوگیری از کشت محصولات پر آب‌بر که صرفه اقتصادی ندارند، اضافه کرد: با توجه به حیاتی بودن موضوع آب برای مصارف مختلف شرب، کشاورزی و … بایستی با همت مضاعفی در راستای اصلاح الگوی مصرف و کشت گام برداشت.

فرماندار بیله‌سوار همچنین ضرورت توجه متولیان مربوطه به پایداری و تعالی ارزش غذایی محصولات کشاورزی و نیز درصد ارگانیک بودن آنها را یادآور شد و بیان کرد: در راستای کسب مؤلفه‌های لازم برای رقابت تولیدات کشاورزی در بازارهای بین‌المللی، عمدتاً به دنبال کیفیت محصولات اعم از سلامت غذایی آنها باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا