ورزش

هشدار علنی رئیس بارسلونا به مربی اروگوئه

آرائوخو نباید بازی کند

بارسلونا به شدت نگران وضعیت مصدومیت رونالد آرائوخو در تیم ملی اروگوئه است و روز گذشته خوان لاپورتا علنا گفت که این بازیکن نباید در جام جهانی بازی کند.

به گزارش “ورزش سه”، یک مهر، رونالد آرائوخو در ثانیه‌های ابتدایی بازی دوستانه برابر تیم ملی ایران دچار مصدومیت شد و از زمین بازی بیرون رفت، این اتفاق باعث شد که شانس او برای حضور در جام جهانی 2022 قطر با تردیدهای جدی روبرو شود. 

انجام عمل جراحی باعث می‌شد که شانس او برای حضور در قطر بیش از پیش کاهش پیدا کند اما در بلندمدت برای او بسیار بهتر بود و در نهایت، این بازیکن تصمیم گرفت که این ریسک را بپذیرد تا در آینده با مشکلات بیشتری مواجه نشود. 
او روند درمانش را تحت نظر تیم پزشکی بارسلونا شروع کرد و ژاوی به او اجازه داد که برای بهبود شرایط روحی‌اش زودتر از موعد مقرر به اردوی تیم ملی اروگوئه اضافه شود. 

یکی از اقدامات مسئولان فوتبال اروگوئه استخدام پروفسور اورتگا، بدنساز باشگاه اتلتیکو مادرید، بود تا او بتواند آرائوخو را به جام جهانی برساند. اورتگا که حضورش در اروگوئه با مخالفت هایی در میان مدیران اتلتیکو روبرو شده بود، در نهایت مجوز لازم را گرفت و پس از دو هفته کار با این بازیکن مصدوم توانست به وعده خود عمل کند. او توانست آرائوخو را نیز به شرایطی برساند که وارد فهرست نهایی اروگوئه شود. 

طبق قول مربی اروگوئه به ژاوی، آرائوخو تنها در صورتی بازی خواهد کرد که تیم راهی دور بعد جام جهانی شود. اروگوئه برای صعود به دور بعد باید در بازی آخر خود غنا را مغلوب کند. خوان لاپورتا، رئیس بارسا، اما معتقد است این بازیکن در جام جهانی به میدان نخواهد رفت. او به خبرنگاران گفت:«همه از شور و هیجان بازیکنان برای حضور در تیم ملی و شرکت در جام جهانی مطلعیم. آرائوخو می خواست با تیم ملی کشورش در جام جهانی باشد و ژاوی به او اجازه داد و معتقدم تصمیم درستی بود. دو عضو تیم پزشکی ما در قطر و اردوی تیم اروگوئه هستند. ما نمی خواهیم به بازیکن فشار بیاید و اروگوئه نیز این را پذیرفت اما نشانه هایی می بینیم مبنی بر اینکه آرائوخو خود را برای بازی بعد آماده می کند و امیدوارم این اخبار درست نباشند.»

لاپورتا ادامه داد:«روی آرائوخو حتی یک درصد هم نباید ریسک شود و او هم این را می داند. من مطمئنم که آرائوخو مسئولیت پذیر و متعهد است و اگر 100 درصد آماده نباشد، بازی نخواهد کرد. او یک حرفه ای به تمام معناست. معتقدم آرائوخو برابر غنا بازی نخواهد کرد و بسیار بعید است که در این جام جهانی به میدان برود.»

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا