ورزش

آب پاکی آدیداس روی دست پرتغال/ گل به نام «رونالدو» نیست!

جام جهانی ۲۰۲۲ – قطر

شرکت سازنده توپ‌های جام جهانی به صورت رسمی اعلام کرد که گل نخست پرتغال به اروگوئه بدون برخورد با کریستانو رونالدو به ثمر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال پرتغال شب گذشته در دومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ برابر اروگوئه قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد. گل نخست این بازی روی ارسال «برونو فرناندز» وارد دروازه اروگوئه شد؛ آن‌هم در شرایطی که تصور می‌شد کریستیانو رونالدو با سر خود روی توپ تاثیر گذاشته است.

شادی گل رونالدو این گمانه زنی را ایجاد کرد که او زننده این گل بوده؛ در حالی که در تصاویر آهسته تلویزیونی اثری از تماس توپ با سر رونالدو دیده نمی‌شد.

فیفا این گل را به نام فرناندز ثبت کرد که این اقدام با اعتراض فدراسیون فوتبال پرتغال مواجه شد و تلاش برای قانع کردن فیفا برای تغییر نام گلزن به رونالدو در دستور کار قرار گرفت.

با این حال آدیداس، شرکت سازنده توپ‌های جام جهانی ۲۰۲۲ با انتشار بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد که رونالدو اثری روی پاس فرناندز نداشته و این گل برای او نیست.

طبق اعلام رسانه‌های بین المللی، آدیداس از حسگر ۵۰۰ هرتزی در داخل توپ استفاده کرده تا نشان بدهد که توپ با رونالدو تماسی نداشته است.

سنسورهای داخل توپ نشان می‌دهد رونالدو تماسی با توپ نداشته. خط سنسور توپ روی سر رونالدو صاف است

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا