شهرستان ها

پنجاه هزار تن گوجه فرنگی روی دست کشاورزان ماند/ تعرفه اصلاح شود

یاسوج_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق اعلام جهاد کشاورزی، پنجاه هزار تن گوجه فرنگی روی دست کشاورزان مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمد زاده عصر سه شنبه در بازدید از جهاد کشاورزی استان، افزود: در استان نزدیک به یکهزار هکتار زیر کشت گوجه فرنگی رفته که ۶۵۰ هکتار آن در منطقه «لیشتر» گچساران قرار دارد.

وی ابراز داشت: با توجه به آمارهای اعلامی سازمان جهاد کشاورزی، بیش از ۵۰ هزار تن محصول روی دست کشاورزان مانده است.

استاندار گفت: همزمانی برداشت محصول در دیگر استان‌ها، تولید انبوه، نبود بازار و تقاضای متناسب با تولید، نداشتن صادرات به کاهش قیمت گوجه فرنگی و تشدید مشکلات گوجه کاران افزوده است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از زیان گوجه کاران، باید راهکاری ارائه شود که خرید حمایتی از آنها محقق و یا به سردخانه‌ها و کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی انتقال داده شوند.

احمدزاده گفت: هرگونه فرصت سوزی به ضرر مردم خواهد بود زیرا که فرصت اندک است و محصولات هم استانی‌ها فاسد می‌شود.

استاندار خاطرنشان کرد: باید جلسه‌ای اضطراری گرفته شود و ظرفیت‌های خالی دیگر استان‌ها در بحث سردخانه بررسی و همچنین اگر قرار است خرید حمایتی صورت گیرد باید سریع‌تر وارد عمل شوند و راهکار عملیاتی ارائه شود.

احمد زاده خاطرنشان کرد: ظرفیت کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی در استان‌های مختلف بررسی شود زیرا تعدادی اعلام کرده اند ظرفیت خرید آنها تکمیل شده است.

استاندار گفت: همه باید پای کار بیایند و راهکار عملیاتی ارائه شود و کشاورزان بدانند مجموعه استانداری و دولت تصمیمی که به نفع کشاورزان باشد را اتخاذ خواهند کرد.

احمدزاده با بیان اینکه پیگیری از طریق معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته تا در بحث عوارض صادرات که از ۶ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته تجدید نظر شود، گفت: در صورت تحقق، صادرات به عراق و پاکستان ادامه خواهد یافت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا