شهرستان ها

بازنگری ۷۶۹ طرح «هادی» روستایی در لرستان تا پایان امسال

خرم‌آباد- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان از بازنگری ۷۶۹ طرح «هادی» روستایی در این استان تا پایان امسال خبر داد.

پویا تابعی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع تهیه طرح «هادی» برای روستاهای لرستان، اظهار داشت: در این راستا مطالعات مختلفی از لحاظ جمعیتی، سرانه‌های بومی، کاربری‌های مورد نیاز و… انجام می‌شود.

وی با اشاره به نیاز سنجی از روستاییان از سوی مشاور طرح‌های «هادی»، عنوان کرد: در این راستا ساخت و سازها باید در قالب همین طرح‌های «هادی» در روستاها انجام گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با بیان اینکه گاهاً شاهد ساخت و سازها در خارج از این طرح‌های «هادی» هستیم، افزود: در این راستا مراجع مختلف از جمله شهرداری‌ها، امور اراضی، کمیسیون ماده ۹۹ در فرمانداری‌ها از این امر باید جلوگیری کنند.

تابعی، بیان داشت: شکل گیری چگونی معابر، چگونگی جهت‌های ساختمانی، شمالی و جنوبی بودن آنها، حد نصاب‌های تفکیکی، تراکم‌های ساختمانی و… در طرح «هادی» روستاها دیده شده است.

وی با بیان اینکه در زمان تهیه طرح «هادی» ما از ادارات مختلف استعلام مکتوب می‌گیریم، گفت: بعضاً ممکن است که برخی از ادارات پاسخ این استعلامات را ندهند و یا اینکه اطلاعات لازم را به بنیاد مسکن ارائه ندهند، اینها قابل کنترل و بازگشت هستند، تغییر کاربری، الحاق طرح، ورود کمیسیون رفع مغایرت‌ها و… در این رابطه انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، تاکید کرد: در مجموع برای هزار و ۵۷۵ روستا طرح «هادی» تهیه و به دهیاری‌ها ابلاغ شده، بازنگری ۷۶۹ طرح را نیز امسال به دهیاری‌ها ابلاغ می‌کنیم.

تابعی، گفت: پروانه ساخت را دهیاری‌ها صادر می‌کنند، برخی نیز هستند که خودشان اقدام به احداث ساختمان بدون اخذ مجوز ساخت از دهیاری‌ها به خصوص در حاشیه شهرها می‌کنند که شهرداری‌ها، امور اراضی و کمیسیون ماده ۹۹ باید در این رابطه ورود پیدا کنند و برخورد قانونی را به عمل آورند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا