شهرستان ها

شرکت ۱۵۰۰ بانوی همدانی در جشنواره مهرواره

همدان-دبیر جشنواره مهرواره با نور گفت: تاکنون در استان همدان ی ک هزار و ۵۰۰ بانوی فعال مسجدی در جشنواره مهرواره بانور شرکت و ثبت نام کرده‌اند.

فاطمه الوان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مهلت شرکت در جشنواره تا ۹ آذر ۱۴۰۱ است، افزود: ستاد مهرواره بانور در تمام شهرستان‌های استان همدان فعال است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف تعالی، تحکیم، تقویت بنیاد خانواده و رفع مشکلات خانوادگی محلات ویژه بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی برگزار شده است.

دبیر جشنواره مهرواره با نور در استان همدان تشریح کرد: یکی از وظایف مساجد حل مسئله‌های محله‌ها است و از حوزه خانواده به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل هر محله می‌توان نام برد.

الوان در ادامه گفت: این جشنواره با هدف حل مسائل حوزه خانواده با محوریت بانوان فعال مسجدی در دو بخش حل مسائل محله و روایت خاطرات و تجارب برگزار شده است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین به عنوان عرصه هویت بخشی بانوان می‌توان از آن نام برد، خاطرنشان کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس و برهه‌های زمانی دیگر همواره شاهد مشارکت فعال و مؤثر بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه هستیم.

الوان از نقش‌آفرینی زنان مبتنی بر الگوی سوم نام برد و تصریح کرد: این نقش آفرینی نیازمند تقویت انگیزه و توانمندسازی بانوان دارد و در این زمینه باید بستر نقش‌آفرینی را برای بانوان فراهم کنیم به نحوی که زنان تعامل با اعضای خانواده و فامیل را فرصتی برای انجام رسالت خود ببینند و به نوعی فعال کردن کنشگری بانوان در حوزه جهاد تبیین قرار گیرد.

دبیر جشنواره مهرواره با نور در استان همدان در ادامه صحبت‌های خود، بابیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در مسیر شکل‌گیری پیشرفت ایرانی و اسلامی قرار دارد، یادآور شد: نهضت زنان باید پای این مسأله قرار گیرد و جای خود را پیدا نمایند.

وی در پایان از سخن رهبر انقلاب اسلامی و کدهای مهمی به نام جهاد تبیین نام بردند و متذکر شد: بانوان با توجه به ارتباطات گسترده که با فامیل و دوستان خود دارند فرصت اثرگذاری بیشتری در این زمینه پیدا می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا