بین الملل

آمریکا تسلیحات نظامی جدید به فنلاند می فروشد

تداوم نظامی گری به بهانه جنگ در اوکراین؛

وزارت خارجه آمریکا به بهانه جنگ در اوکراین، فروش تسلیحات نظامی دیگر را به فنلاند تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا دومین محموله تسلیحاتی برای ارسال به فنلاند را ظرف یک ماه گذشته تصویب کرد.

بنا به اعلام مقامات آمریکا و فنلاند، وزارت خارجه آمریکا دومین فروش مهم تسلیحات نظامی به هلسینکی را طی یک ماه تصویب کرده است. این فروش تسلیحاتی به بهانه جنگ در اوکراین و تلاش برای تقویت دفاعی فنلاند در بحبوحه این جنگ صورت می گیرد.

در پی آغاز جنگ در اوکراین در ماه فوریه، دولت فنلاند اعلام کرد در سال میلادی جاری ۱.۷ میلیارد یورو (۱.۷۶ میلیارد دلار) را به خرید تسلیحات و دیگر تجهیزات دفاعی اختصاص خواهد داد.

«ایکا مارتیلا» یک مقام مشاور از وزارت دفاع فنلاند روز سه شنبه اعلام کرد که سهم قابل توجهی از این بودجه به خرید تسلیحات نظامی از ایالات متحده اختصاص خواهد یافت.

وزارت خارجه آمریکا نیز در خصوص خرید تسلیحاتی جدید فنلاند اعلام کرد که تجهیزات نظامی که قرار است به فنلاند ارسال شود ارزشی حدود ۳۲۳.۳ میلیون دلار دارد و توانمندهای این کشور را در زمینه تسلیحات هوا به هوا و هوا به زمین بهبود می‌بخشد.

فنلاند همچنین در نظر دارد از تسلیحات جدیدی که از آمریکا دریافت می کند در کنار ناوگان جدید جت های رادارگریز اف -۳۵ که از ایالات متحده خریداری می کند، استفاده کند.

در اوایل ماه میلادی جاری، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که فروش ۱۵۰ سامانه موشکی چندگانه پرتاب هدایت شونده و تجهیزات مربوطه به آن را به ارزش حدودی ۵۳۵ میلیون دلار برای ارسال به فنلاند تائید کرده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا