ورزش

اسکالونی: خوشحالم برزیل راهی دور بعد شد

مقایسه مسی و لواندوفسکی فایده ندارد:

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین، از صعود برزیل به دور حذفی جام جهانی ابراز رضایت کرد.

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی برزیل شب گذشته و با کسب دومین پیروزی متوالی صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را مسجل ساخت. علیرغم رقابت شدید و قدیمی سلسائو و آلبی سلسته، لیونل اسکالونی در کنفرانس خبری پیش از دیدار سرنوشت ساز با لهستان، خودش را طرفدار فوتبال آمریکایی جنوبی معرفی و از موفقیت برزیل ابراز خوشحالی کرد.

لیونل اسکالونی گفت: بازی با مکزیک را با پنج دفاع به پایان رساندیم و از همان ابتدا مقابل لهستان با سیستم قبلی بازی کرده و با توجه به شرایط بازی در ادامه تصمیم می گیریم. فقط دو یا سه تیم در حال حاضر صعود کرده  اند و تکلیف بقیه در آخرین بازی معلوم می شود. همیشه می گفتم گروه سختی داریم و هیچ چیز تغییر نکرده است. ما می دانستیم که ممکن است این اتفاق رخ دهد.

باید شرایط تیم را بر اساس نیازهای بازی برنامه ریزی کنیم. لئاندرو پاردس، گیدو و انزو در وسط بازی کردند و به جز گیدو، دو نفر دیگر شبیه هم هستند. ایده همیشه یکسان است و با توجه به سبک بازی رقیب، تیم را روانه بازی می کنیم.

شما نمی توانید شرایط این تورنمنت را با روسیه مقایسه کنید و این یک تیم جدید و با بازیکنانی متفاوت است. لهستان 11 بازیکن بسیار خوب دارد و می تواند در طول مسابقه تعداد خطوط خود را از چهار به پنج تغییر دهد. در هنگام رویارویی با آرژانتین و تقریبا همیشه و نه البته 100%، تیم های رقیب به گونه ای متفاوت بازی می کنند.

مدعی قهرمانی در جام جهانی؟ درخشش تیم های ناشناخته ما را شگفت‌زده نمی‌کند، زیرا شرایز در مرحله گروهی همیشه اینگونه است. در این تورنمنت هنوز تیمی را ندیدیم که خیلی برتر از بقیه باشد. اسپانیا در دیدار با کاستاریکا قدرت خود را نشان داد، اما در بازی دوم این آلمان بود که درخشید. همه چیز معطوف به لحظات است و در مراحل پایانی باید خوش شانس باشید و به آن شانس دارید. قهرمان همیشه بهترین تیم یا آن گروهی نیست که بیشتر از همه موفق به گلزنی شده است.

ما همیشه بر این باوریم که مهم‌ترین بازی برای ما مسابقه بعدی است. این فلسفه من است و وفتی اتفاقی افتاد، دیگر تمام شده است. می توانیم به مرحله یک هشتم نهایی برویم و این مهم ترین هدف است. خوشحالم که برزیل صعود کرد، من اولین طرفدار فوتبال آمریکای جنوبی هستم، دوستان زیادی در برزیل دارم و هر کسی غیر از این فکر می کند اشتباه است. برزیل در این دو دیدار خوب بازی کرد و من به آنها تبریک می گویم.

تقابل با روبرت لواندوفسکی؟ او بازیکن بزرگی است و دیدن بازی لواندوفسکی از نزدیک برای من نیز مانند هر هواداری لذت بخش است. صحبت در مورد اینکه آیا لواندوفسکی هم سطح لیونل مسی است یا نه، بی فایده است. باید از این تقابل لذت ببرید و مقایسه کردن معنایی ندارد.

نیمکت نشینی های مکرر دیبالا؟ بازی نکردن دیبالا یک تصمیم کاملا فنی است. آرژانتین پیروز شد و همه بازیکنان علاقه دارند بازی کرده و در زمین قرار بگیرند. اما ما چنین تصمیمی گرفتیم و برای بازی بعدی نیز خواهیم دید که چه اتفاقی رخ خواهد داد.”

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا