شهرستان ها

هنرمندان عرصه هنر حقیقت در مسیر تعالی جامعه گام برمی‌دارند

اصفهان- رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان گفت: هنرمندان عرصه هنر حقیقت، برای رشد سایر انسان‌ها گام برداشته و برای تطهیر و تعالی جامعه تلاش می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عسگری‌زاده، شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت یاد استاد سخا شاعر معروف اصفهانی که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: در لحظاتی که ظلمت و نا امیدی جامعه، را فرا می‌گیرد، همیشه عده‌ای هستند که دست به قلم می‌برند و نوری در تاریکی بر می فروزند تا مسیر درست را برای بقیه را روشن کنند؛ این افراد هنرمندان عرصه حقیقت هستند که با هنر خود امید و روشنایی می‌آفرینند، کجی‌ها را به ما یادآوری و صداقت‌ها و راستی‌ها را برجسته می‌کنند.

وی افزود: ‏وقتی فاصله بین حقیقت و ظلمت زیاد می‌شود و افراد راه گم‌کرده زیاد می‌شوند، وظیفه هنرمند عرصه هنر حقیقت است که راه درست را به بقیه نشان دهد و چراغی در مسیر آنها روشن کند.

رئیس بسیج هنرمندان استان اصفهان ابراز کرد: هنر حقیقت، هنری متذکر است، نارسایی‌ها را نشان می‌دهد، جایی که نیاز به امید است، امیدواری ایجاد می‌کند و در عین مبشر بودن، انذار دهنده نیز هست.

هنر حقیقت برخاسته از ذات و فطرت انسانهاست

وی اضافه کرد: این هنر برخاسته از فطرت انسانهاست و در برابر آن هنر ابتذال قرار دارد که وجود انسان‌ها را از حقیقت تهی می‌کند و حتی انسان گاهی فراموش می‌کند چه گم کرده‌ای دارد و قلب‌ها را به سمت یاس و نا امیدی می‌برد.

عسکری زاده با تاکید بر اینکه هنرمندان عرصه هنر حقیقت، برای رشد سایر انسان‌ها همه تلاش خود را به کار می‌گیرند، اظهار کرد: استاد سخا نیز از جمله افرادی است که ‏در مسیر هنر حقیقت گام برداشت و برای رشد انسان‌ها و تطهیر و تعالی جامعه تلاش کرد و در این راه از سرمایه‌های مادی و معنوی خود مایه گذاشت.

وی گفت: ما وامدار استاد سخا در عرصه هنر شعر هستیم، هنری که جزو معدود مواردی است که پیش از اینکه فهمیده شود اثر خود را خواهد گذاشت؛ ما امیدواریم در تجلیل از این نوع مفاخر گام‌های موثرتری برداریم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا