سینمای ایران و جهان

سهرابی: پیگیر مشکلات سینماگران در سازمان سینمایی هستیم!

در پی سوء استفاده «خانه سینما» از دستور صریح رییس قوه قضاییه برای آزادی برخی سلبریتی ها مطرح شد؛

سینماپرس: روح الله سهرابی در پی موضع گیری خانه سینما برای مصادره آزادی برخی سلبریتی های سینمایی که تنها با صدور صریح رئیس قوه قضاییه صورت پذیرفته، در مصاحبه ای سازمان سینمایی را بازیگر اصلی کمیته مشترک با قوه قضاییه مطرح کرد.

به گزارش سینماپرس، روح‌الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در راستای رسیدگی و پیگیری مشکلات سینماگران بازداشت شده در پی ناآرامی‌های اخیر، گفت: کمیته مشترک سازمان سینمایی، قوه قضائیه و خانه سینما که مدت‌ها قبل به منظور پیگیری مشکلات سینماگران در محل سازمان سینمایی تشکیل شده است، در جلسات متعددی با مراجع و دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص پرونده سینماگرانی که طی دو ماه اخیر به واسطه برخی فعالیت‌ها و موضع گیری ها دچار مشکلات قضایی شده‌اند، تصمیمات جدیدی اتخاذ شد.

وی افزود: به موجب این جلسات تعدادی از پرونده این سینماگران با سرعت بیشتری مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت که از آن میان برخی پرونده‌ها به اخذ تعهد و برخی دیگر منجر به صدور قرار وثیقه و آزادی بازداشت شدگان شد.

سهرابی ادامه داد: طی روزهای اخیر موضوع سینماگران بازداشتی و همچنین تعیین تکلیف پرونده تعدادی از فعالان صنوف مختلف سینمایی با پیگیری مداوم سازمان سینمایی در کمیته قضایی که متشکل از نمایندگانی از دادستانی، خانه سینما و سازمان سینمایی است با همکاری مسئولان ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت و در مواردی که امکان مساعدت و اغماض وجود داشته است نهایت همکاری صورت گرفت.

وی عنوان کرد: کمیته قضایی سازمان سینمایی کماکان به تلاش خود در جهت حل و فصل مشکلات و مسائل به‌وجود آمده برای اعضای سینما ادامه خواهد داد تا به یاری خدا، هر چه زودتر مشکلات سینماگران مرتفع شود.

منبع سینما پرس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا