شهرستان ها

تبیین سیره رفتاری حضرت زینب (س) ضرورت فرهنگی در حوزه بانوان است

اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: سیره رفتاری حضرت زینب (س) به عنوان الگوی فداکاری در سنگر پرافتخار پرستاری و تجلی ایثار و نوع‌دوستی در فرهنگ اسلامی باید به درستی تبیین شود.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در سخنانی اظهار کرد: حضرت زینب (س) پیام آور عاشورا، اسوه صبر و مقاومت و الگوی بی‌نقص در ایفای وظیفه پرستاری در دشوارترین شرایط با حفظ کامل احکام اسلامی است.

وی جبهه پرستاری را تجلی ایثار و نوع دوستی در تمامی ادیان به‌ویژه دین اسلام عنوان کرد و افزود: در حرفه مقدس پرستاری شاهد فداکاری عزیزانی هستیم که تجلی واقعی عطوفت و از جان گذشتگی بوده و با بصیرت و آگاهی در سنگر مدافعان سلامت در خدمت مردم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: پرستاری می‌تواند یکی از بهترین راه‌های قرب به خداوند و کمال انسان باشد. از این رو باید به پرستاری به‌عنوان یک وظیفه انسانی و الهی نگریست که این نگرش می‌تواند نشاط و علاقه ویژه ای را در امر پرستاری ایجاد کند چرا که پرستار با عشق ورزیدن به کار خود، بیمار را کانون توجه خود قرار می‌دهد و به او امید و آرامش افزون‌تر می‌بخشد.

تقویت روحیه معنوی بیمار معیار پرستار نمونه در اسلام

حجت الاسلام جعفرزاده تقویت بخشیدن به روحیه بیمار با امور معنوی را معیار پرستار نمونه در اسلام عنوان کرد و گفت: از منظر معارف اسلامی، پرستاران علاوه بر مراقبت جسمی از بیمار، وظیفه تقویت روحیه او را نیز بر عهده دارند تا با استفاده از امور معنوی و تشویق بیمار نسبت به توجه به خدا و اهل بیت (ع) در سلامت جسم و روح او تأثیر گذار باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: ارزش و اهمیت پرستاری در فرهنگ والای اسلامی به اندازهای است که حتی بر نماز در مسجد که یکی از مهمترین و عالی‌ترین عبادت‌های اسلامی است، برتری دارد.

وی تاکید کرد: انسان اگر صادقانه و خالصانه با خدا معامله کند، خداوند هم رحمت خویش را بر او نازل کرده و در جوار محبت خویش قرار می‌دهد. در این میان پرستاران جان بر کف در روزهای انتشار ویروس کرونا، با همان روحیه جهادی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خالصانه در پرستاری از بیماران خدمت کرده و افتخار بزرگی در تاریخ ایران اسلامی ثبت کردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا