جامعه

نظر نوری درباره تأثیر قطعی معدل در کنکور/ مشکلی برای برگزاری امتحانات نداریم


وزیر آموزش و پرورش درباره تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور، گفت: آموزش و پرورش سال‌هاست آزمون برگزار می‌کند و هیچ مشکلی نداشته است؛ اما چون قرار است تأثیرش قطعی شود، دانش‌آموزان مجبورند درس‌های مدرسه را بیشتر بخوانند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره تغییرات کنکور و تأثیر مثبت معدل در کنکور، اظهار کرد: هرچه ما در نظام آموزش و پرورش، ارزشیابی‌هایمان عمیق‌تر باشد، به نفع دانش‌آموز و نظام تعلیم و تربیت است. 

وی ادامه داد: این مصوبه اخیر کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه خوبی است به جهت اینکه آزمون‌ها تشریحی مورد توجه است اما اینکه آیا برای این کار آمادگی داریم، یک سری اسباب و لوازم می‌خواهد که  یک بخش در حوزه زیرساخت‌های سنجش مثل چاپگر و اسکنر و یک بخش حق‌الزحمه امتحانات است.

نوی با بیان اینکه آموزش و پرورش سال‌هاست آزمون برگزار می‌کند و هیچ مشکلی نداشته است، گفت: همان آزمون تشریحی را برگزار کردیم و هیچ مشکلی نداشته است اما چون قرار است تأثیرش قطعی شود، دانش‌آموزان مجبورند درس‌های مدرسه را بیشتر بخوانند و در نتیجه، مدرسه را جدی‌تر می‌گیرند.

وی اضافه کرد: وقتی تأثیر معدل در کنکور، مثبت می‌شود، ممکن است دانش‌آموزان مدرسه را جدی نگیرند و ما از این جهت با مصوبه اخیر کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی موافقیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته اگر بخواهیم کنکور واقعی را داشته باشیم باید بر اساس سند تحول بنیادین، ارزشیابی‌ها را به‌گونه‌ای انجام دهیم که تصویری از 6 ساحت تربیت فرد به سازمان سنجش ارائه شود.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا