شهرستان ها

۷۰ درصد تعاونی‌های فرش خراسان شمالی غیر فعال هستند

بجنورد- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه ۷۰ درصد تعاونی‌های حوزه فرش استان فعال نیستند، گفت: تدوین سند توسعه فرش دستباف، مشکلات قالیبافان را رفع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخر موحدی صبح چهار شنبه در کمیته فرش دستباف خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با احصا مشکلات حوزه فرش توسط متولیان آن و تدوین سند توسعه فرش دستباف به عنوان یک نقشه راه، مشکلات قالیبافان استان مرتفع خواهد شد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی با تاکید بر تشکیل کمیته تدوین سند فرش دستباف، ادامه داد:: ضمن آنکه باید تمام موضوعات در این سند تعریف شود لازمه تحقق این سند اعمال نظرات بخش خصوصی، بانک‌ها، تعاونی‌ها و اتاق بازرگانی است.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه فرش دستباف استان در مرحله پیش نویس قرار دارد، تصریح کرد: برای تدوین این سند تغییر دیدگاه مدیران متولی و ورود جدی تر آنان به صنعت فرش امری الزامی است.

فخر موحدی از اعلام آمادگی دانشگاه علمی کاربردی برای ایجاد رشته فرش خبر داد و گفت: تاکنون آموزش و پرورش اقدامی در راستای ایجاد رشته تحصیلی فرش نداشته اما می‌توان با بررسی ظرفیت‌های دانشگاه علمی و کاربردی این مهم را محقق کرد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تعاونی‌های حوزه فرش استان فعال نیستند، خاطر نشان کرد: صنعت فرش به عنوان بخش رها شده حوزه اقتصادی است و این درحالیست که با توجه به اهمیت ویژه این صنعت باید شاهد اثربخشی آن در توسعه اقتصادی استان باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا