شهرستان ها

درختان افتاده و شکسته جنگل های مازندران جمع آوری نشده است

ساری- مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران انباشت و جمع آوری نشدن درختان افتاده و شکسته را در زمان سیلاب و آتش سوزی ها مشکل و مانع اساسی بیان کرد و خواستار جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی محمدی صبح چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران استانداری مازندران با تاکید بر تسریع در جمع آوری درختان افتاده و شکسته در سطح جنگل اظهار داشت: وجود این درختان یکی از دلایل انسداد مسیل‌ها و تخریب‌ها در سیلاب به شمار می‌رود.

وی با اظهار اینکه در بسیاری از سیلاب‌ها با چالش انباشت چوب و درختان افتاده و شکسته روبرو هستیم، افزود: ۲۳ سازه و پل ارتباطی غیراستاندارد در استان وجود دارد وانباشت چوب و گل ولای آسیب پذیری را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه مصوبه جمع آوری درختان افتاده و شکسته اجرایی نشده است خواستار تدبیر منابع طبیعی برای اجرای این مصوبه شد.

محمدی با اظهار اینکه چوب‌های فرسوده هم در زمان سیلاب و هم آتش سوزی مشکل ایجاد می‌کند، بازنگری در طرح تنفس جنگل را از ضروریات بیان کرد.

مهرداد خزایی مدیرکل منابع طبیعی مازندران – نوشهر نیز با اظهار اینکه تاکنون هزار و۷۰۵ مترمکعب درختان افتتاده و شکسته از سطح جنگل برای جمع آوری نشانه گذاری شده است، افزود: این درختان و چوب آلات در چهار منطقه نشانه گذاری شده است.

وی ادامه داد: چوب آلات سه منطقه در قالب مزایده برای فروش برنامه ریزی شده است و طبق قوانین برای فروش چوب آلات افتاده باید در قالب مزایده اقدام شود.

وی همچنین با اظهار اینکه بسیاری از پل‌ها ضوابط فنی را ندارند، گفت: بسیاری از چوب آلات هنگام بروز سیلاب در پشت سدها و پل‌ها انباشته می‌شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا