شهرستان ها

تندیس افراد شاخص در شهر باستانی سیراف نصب شود

بوشهر- فرماندار کنگان گفت: تندیس افراد شاخص چون سلیمان سیرافی و … ساخته و در سطح شهر باستانی سیراف نصب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریبی صبح چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات اراضی شهر سیراف در حوزه میراث فرهنگی با تاکید بر حل مشکل اراضی اهالی شهر سیراف در حوزه میراث فرهنگی بیان کرد: در صورت جلب نظر و رضایت شهروندان توسط دستگاه‌ها، مردم خود بهترین عنصر جهت نگهداری از ابنیه و آثار تاریخی خواهد بود.

وی تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی در اسرع وقت نسبت به تملک عرصه و اعیانی مالکین در پهنه تاریخی و مورد نیاز و با همکاری شورای اسلامی شهر سیراف و شهرداری نسبت به شناسایی املاک واقع در پهنه تاریخی اقدام کند.

فرماندار کنگان اضافه کرد: در راستای سهولت در حل مسائل جاری شهر سیراف کارگروهی متشکل از معاون عمرانی فرماندار، بخشدار سیراف شورای اسلامی شهر و شهردار و مدیر پایگاه میراث فرهنگی سیراف تشکیل شود.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی نسبت به ارسال نقشه مختصاتی پهنه‌های تاریخی خود در کل شهرستان اداره ثبت اسناد و املاک کنگان جهت جانمایی و تثبیت در کاداستر اقدام و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کنگان پس از وصول نقشه به قید فوریت نسبت به جانمایی اقدام و از اخذ استعلام از اداره میراث فرهنگی در خارج از نقشه ارائه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی خودداری کند.

بررسی مجدد پهنه تاریخی

غریبی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی طرح‌ها یا پروژه‌های در حال اجرا یا اجرا شده خود در سطح شهرستان را به معاونت عمرانی فرمانداری کنگان برای ایجاد هماهنگی بیشتر در سطح شهرستان ارسال کند.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی برای بررسی مجدد پهنه تاریخی نسبت به انجام عملیات کاوش و گمانه زنی اقدام کنند تاکید کرد: تندیس افراد شاخص چون سلیمان سیرافی و … ساخته و در سطح شهر باستانی سیراف نصب شود.

وی با تاکید بر تبیین اهمیت میراث و ابنیه تاریخی توسط ائمه جمعه برای شهروندان افزود: اداره کل میراث فرهنگی با همکاری شورا و شهرداری نسبت به شناسایی متجاوزین به آثار و ابنیه تاریخی اقدام و به مرجع قضائی معرفی شود.

وی ادامه داد: شهرداری سیراف با همکاری اداره میراث فرهنگی نسبت به ترویج ساخت و ساز با الگوی متناسب با تاریخ و پیشینه تاریخی سیراف اقدام کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا