شهرستان ها

سهم ناچیز اردبیل از صندوق پژوهش فناوری

اردبیل-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سهم اردبیل از صندوق پژوهش فناوری بسیار ناچیز است که انظار داریم شرکت‌های دانش بنیان حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی‌زاده صبح چهارشنبه در جلسه شورای سیاست گذاری هفته پژوهش استان اردبیل اظهار کرد: سهم استان اردبیل از صندوق پژوهش فناوری ناچیز هست که انتظار می‌رود در تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه تحرک نوآوری به شکل کارآفرینی با پژوهش نمود پیدا می‌کند، افزود: شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی موجب توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار روستایی خواهد شد و هر اندازه به پژوهش‌های علمی در این حوزه توجه شود به همان میزان باعث افزایش بهره‌وری و مانع از هدر رفت سرمایه و منابع ملی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های دولتی و خصوصی گفت: برای تحقق توصیه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در مبحث علمی و پژوهشی با هدف تقویت و توسعه اشتغال زایی باید بیش از پیش پیش قدم باشیم.

تقی‌زاده با اشاره به اختصاص بیشترین سهم اعتبار در کشورهای پیشرفته به برنامه‌های علمی و پژوهشی، ادامه داد: مسیر توسعه از پژوهش می‌گذرد و توسعه هر جامعه‌ای بدون پژوهش امکان پذیر نیست که این مسیر نیز نیازمند حمایت است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی از معدود وزارتخانه‌هایی است که همیشه جزو برگزیدگان برتر هفته پژوهش بوده، امیدواریم از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های این بخش در سطح استان استفاده شود و حمایت‌های لازم نیز انجام شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا