شهرستان ها

پرداخت زکات توسط مردم ۴۰ درصد افزایش یافت

بوشهر- قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: میزان پرداخت زکات توسط مردم طی سال جاری نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی خاکسار قهرودی صبح چهارشنبه در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان بوشهر اظهار داشت: اطلاع‌رسانی مناسب در مورد زکات و محل هزینه‌کرد آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ زکات در جامعه بیان کرد: طی سال جاری هزار و ۷۰ میلیارد تومان در سطح کشور پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه زکات به صورت نقد و غیر نقد جمع آوری شده است تصریح کرد: این میزان زکات نشان می‌دهد که بیش از میزان تکلیفی شاهد پرداخت زکات هستیم.

وی با اشاره به هزینه‌کرد زکات برای خدمت به مردم در رفع نیازهای آنان خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده هزینه محرومان و مابقی آن نیز در امور زیربنایی و عام‌المنفعه مناطق محروم صرف می‌شود.

خاکسار قهرودی با اشاره به اینکه فرهنگ پرداخت زکات در کشور به خوبی ترویج شده است افزود: ساز و کار جمع آوری و هزینه کرد زکات در نظام جمهوری اسلامی بعد از شکل گیری قانون زکات در قالب شورای ۱۱ نفری شکل گرفته که برای ترویج و تحقق و مصرف زکات برنامه ریزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا جامعیت دینی و باور مردم را نسبت به مسائل دینی کم رنگ کند گفت: جامعه‌ای می‌تواند انسان مسلمان و متدین را به سوی هدایت و تکامل مادی و معنوی پیش ببرد که در قالب جامعیت دینی مدیریت شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا