شهرستان ها

سازوکار علمی برای پیشگیری و مدیریت بحران در مازندران وجود ندارد

ساری- استاندار مازندران با اظهار این که سازوکارهای علمی برای پیشگیری و مدیریت بحران در استان وجود ندارد، داشتن مدیریت قوی را لازم دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور بعدازظهر چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران استانداری، پیش بینی را تقدم بر پیشگیری دانست و افزود: خشکسالی و کم آبی از جمله دغدغه‌ها به شمار می‌رود ولی امکان پیشگیری از بروز چنین حوادثی وجود دارد و باید طرح‌ها را به سیاست‌های اجرایی مبدل کنیم.

وی با عنوان این که در حوزه پیش بینی انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی دیده نمی‌شود، افزود: در امر پیشگیری اگر حوادث و اتفاقات را با دقت پیش بینی کنیم، هزینه‌های اقدامات پیشگیرانه و حین بحران بسیار کاهش خواهد یافت.

وی با اظهار این که حوادث و بحران آثار وپیامدهای زیانباری برجای خواهد گذاشت، ادامه داد: گاه به دلیل ترک فعل‌ها یک مسئله عادی تبدیل به بحران می‌شود در حالی که با پیشرفت امکانات، می‌توان حوادث طبیعی را پیش بینی و پیشگیری کرد.

استاندار مازندران بابیان این که متأسفانه هماهنگی سیستمی بین دستگاه‌ها برای پیشگیری و مدیریت بحران دیده نمی‌شود، گفت: سازوکار علمی برای پیشگیری از بحران‌ها وجود ندارد و ستاد بحران باید به مسئله پیشگیری توجه اساسی داشته باشد.

حسینی با اشاره به آثار وتبعات سیل و راهبندان جاده‌ای ادامه داد: عدم پیشگیری و پیش بینی سبب می‌شود گاه مردم هشت تا ۱۰ ساعت در راهبندان جاده‌های استان گرفتار شوند.

وی با اظهار این که نیازمند مدیریت قوی بحران هستیم، تصریح کرد: در مازندران بیشترین بحران‌ها در زمینه عمرانی است و سیل، زلزله از جمله تهدیدها به شمار می‌رود.

وی داشتن انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌ها و کارگروه‌های زیرمجموعه ستاد مدیریت بحران را لازم دانست و گفت: شش کارگروه مرتبط در حوزه مدیریت بحران وجود دارد و اقدامات پیشگیرانه در آن در اولویت قرار گیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا