شهرستان ها

ابتدایی‌ترین مشکلات معلولان اصفهان همچنان حل نشده است

اصفهان-مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت:امکان حضور در اجتماع و عبور و مرور، اشتغال و مسکن از ابتدایی‌ترین حقوق هر انسانی است که این مسائل همچنان در صدر مشکلات معلولان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رویدادهای مناسبتی برای هشدارهای پی در پی توجه به مشکلات و مطالبات گروهی از جامعه اغلب مقطعی و با تکرار مکررات برگزار می‌شود. با نزدیک شدن به ۱۲ آذر و روز جهانی معلولان هم نشست هم‌اندیشی با موضوع بررسی مسائل این قشر از جامعه ظهر چهارشنبه در بهزیستی استان اصفهان با حضور اصحاب رسانه برپا شد تا مشاوران مدیرکل و نمایندگان معلولان، مسائل حل نشده را دوباره برای اصحاب رسانه بازگو کنند و بگویند جز با فرهنگ‌سازی مشکلات آنها حل نخواهد شد. اغلب آنها مخاطب اصلی خود را برای رفع این مسائل صدا و سیما و شهرداری اصفهان می‌دانستند که از طریق رسانه بتوانند درخواست‌های خود را به گوش مسئولان برسانند.

«امکان حضور در اجتماع و عبور و مرور، اشتغال و مسکن از ابتدایی‌ترین حقوق هر انسانی است که باید برای آنها فراهم شود و این مسائل همچنان در صدر مشکلات معلولان باقی مانده است.» با این جمله مدیر کل بهزیستی استان اصفهان اتفاق نظر داشتند که اگر آنها رفع شود بیش از نیمی از مشکلات حل شده است.

وی با بیان اینکه مکاتباتی برای گرامیداشت روز جهانی معلولان از یک ماه گذشته با مسئولان استان انجام شده است، گفت: برخی از آنها نتیجه‌بخش بوده که استاندار قول برگزاری نشستی با همه تشکل‌های معلولان را داده است.

ولی اله نصر با اشاره به عمده مشکلات معلولان خاطر نشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها معیشت این قشر است و همچنان قانون مستمری مددجویان و پرداخت آن به درستی اعمال نشده است. در استان اصفهان ۸ هزار و ۵۰ معلول شناسایی را شناسایی کردیم که واجد دریافت مستمری از سازمان بهزیستی هستند اما به دلیل کمبود اعتبار در لیست انتظار پرداخت مستمری ناچیز ۵۰۰ هزار تومانی قرار دارند.

وی با اشاره به اشتغال دانشجویان معلول و حتی نخبه گفت: این افراد نیست به دلیل معلولیت‌های ناچیز در لیست استخدامی قرار دارند که این باعث تضعیف روحیه آنها و با این شرایط جامعه می‌شود؛ مسکن نیز برای افراد دارای دو معلولیت در اولویت است و همین امر نیز به دلیل وثیقه و ضامن مشکلاتی را برای آنها به همراه دارد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان هزینه‌های درمان و توانبخشی از دیگر مشکلات دانست که این موضوع بارها تکرار شده است و گفت: علاوه بر این لوازم و امکانات اعطای حق پرستاری به برخی از خانواده‌ها نیاز است که پیگیری شود و در استان اصفهان ۲ هزار و ۷۰۰ خانواده واجد دریافت آن هستند.

نصر ادامه داد: یکی از مصداق‌های پرستاری پدر و مادر و نزدیکان معلولان است و این روزها تداعی‌کننده زحمات آنها و حتی خود معلولان است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا