حوادث

اهمیت تقویت و شکل گیری تیم‌های تخصصی امدادی در هلال احمر

سلیمانی مطرح کرد؛

دبیرکل جمعیت هلال احمر بر تقویت و شکل گیری تیم‌های تخصصی امدادی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر با دکتر مخلص الائمه، استاندار مرکزی دیدار کرد.

وی با تبریک ولادت حضرت زینب و گرامیداشت روز پرستار افزود: بیش از ۵۰ درصد یعنی حدود ۱۵۹ هزار نفر از شهدای ما نوجوان و جوان هستند، آنها با بصیرت جان خود را در راه نظام و انقلاب دادند و اکنون مردم بشردوست ایران همچون گذشته در بستری دیگر با اموال خود پا در مسیر خیرخواهی و امور داوطلبانه می‌گذراند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: راه شهید فهمیده‌ها را نوجوانانی با سن کم ولی با اراده‌ای راستین و عزمی‌بلند مثل علی لندی عضو داوطلب هلال احمر از چهارمحال بختیاری که جان خود را برای نجات جان‌ها فدا کرد، طی می‌کنند.

وی افزود: روحیه امدادگران در هلال احمر همان روحیه بسیجیان را تداعی می‌کند و در حقیقت بستر بسیار مناسبی برای تعالی است.
سلیمانی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر یک سازمان مردمی غیر دولتی و ظرفیتی عظیم در اختیار استان‌ها است افزود: هر چه جلوتر می‌رویم هیچ کمبودی در نوع خدمت رسانی هلال احمر دیده نمی‌شود و امور به خوبی پیش برده می‌شود.

وی تاکید کرد: تمامی داوطلبان هلال احمر ظرفیت بسیار مناسبی برای کشور هستند که با توجه به اهداف، اصول و نگاه بازی که جمعیت هلال احمر دارد و مشاهده می‌شود در هیچ زمینه‌ای محدودیتی ندارد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: در بحث تأمین دارو، هلال احمر توان بسیار بالایی هم در واردات و هم تولید دارو دارد که در آخرین مورد دو محموله ۵۰ و ۵۵ تنی آنتی بیوتیک را وارد و در رفع مشکلات این دارو اقدام اساسی انجام داد.

به گفته دبیرکل هلال احمر، اعتماد فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر به جمعیت هلال احمر ایران منجر به این شده که بارها در تمامی‌برنامه‌ها شرکت کنند و این اهتمام و مشارکت فعال تمامی سطوح را در هلال احمر دیدند.

سلیمانی افزود: با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان و استفاده از ظرفیت هلال احمر برای آموزش و آمادگی کامل قبل از وقوع زلزله، هلال احمر می‌تواند تمامی مدارس را آموزش دهد و تیم‌های تخصصی امدادی تشکیل دهد تا در مواقع مورد نیاز و شرایط بحرانی بتوانند کارآمد و مؤثر باشند.

وی از عوامل استان مرکزی از استانداری تا مدیریت بحران و هلال احمر که در برنامه‌های زیادی پیشکسوت و پیش قدم بوده اند و رسالت و ارادت خود را بارها در جایگاه‌های مختلف به تصویر کشیدند قدردانی کرد.

ساختار چابک هلال احمر ظرفیت بسیار خوبی است

در این دیدار مخلص الائمه، استاندار مرکزی گفت: از عوامل هلال احمر کشور بخاطر تلاش‌های ماه‌های اخیر قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: بنده افتخار دارم که چند دوره کمک‌های اولیه در هلال احمر و در حوادث مختلف همچون زلزله منجیل و رودبار با هلال احمر همکاری داشتم.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه بین ساختارهای اداری در کشور ساختار هلال احمر ساختار بسیار چابکی داشته افزود: علی رغم ساختار ناکارآمد برخی سازمان‌ها در کشور، جمعیت هلال احمر بسیار خوب عمل کرده که ظرفیت بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف می‌تواند باشد.

مخلص الائمه تاکید کرد: ما هم در زمینه‌های مختلف برای توسعه فرهنگ هلال احمر در استان، در بحث خانه‌های هلال و خانه‌های فرهنگ و … حتماً مشارکت و حمایت داشته و در کنار هلال احمر هستیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا