شهرستان ها

اشتغال هزار معلول گلستانی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی بهزیستی

گرگان- معاون اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی گلستان گفت: طی ۹ ماهه نخست سال جاری با اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی بهزیستی برای بیش از هزار معلول گلستانی شغل ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا طاهری زاده بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: به کارفرمایانی که برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی اشتغال ایجاد کنند مبلغ ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی گلستان افزود: شاید به واسطه معلولیتی که افراد دارند نتوانند همانند افراد عادی کارایی داشته باشند به همین دلیل بهزیستی در راستای حمایت از کارفرما بسته به میزان معلولیت افراد به کارگیری شده ماهانه مبلغ ۳۰ تا ۵۰ درصد حقوق ماهیانه آنها را پرداخت می‌کند.

طاهری زاده ادامه داد: علاوه بر این حق بیمه ۳۰ ساله افراد معلولی که به کارگیری می‌شوند را بهزیستی به طور کامل پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: کارفرمایانی که زنان بی سرپرست و یا معتادان بهبود یافته را بکارگیری کنند به مدت هفت سال حق بیمه آنها را بهزیستی پرداخت می‌کند و در تلاش هستیم این هفت سال را به ۳۰ سال افزایش دهیم.

معاون اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی گلستان تصریح کرد: از محل تبصره ۱۸ با پیگیری‌های انجام شده ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی پرداخت کردیم و هزار و ۷۰ معلول هم از محل تبصره ۱۸ در گلستان شاغل شدند.

طاهری‌زاده گفت: استان گلستان جایگاه سوم صحت سنجی اشتغال را در کشور را دارد و در تبصره ۱۶ طی ۹ ماهه امسال حدود ۶۰ میلیارد تومان برای هزار و ۷۰ نفر اشتغالزایی شده که ۱۵۲ درصد تعهد استانی در این زمینه محقق شده است.

وی بیان کرد: طی سه ماهه گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان ودیعه مسکن به معلولان پرداخت شد که این میزان به ازای هر واحد در شهرهای بزرگ ۱۰۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۸۰ میلیون تومان بود.

طاهری زاده گفت: تا پایان سال ۳۳۰ واحد مسکونی برای معلولان ساخته می‌شود و تا امروز ۱۲۰ واحد تحویل مددجویان شده است.

معاون اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی گلستان ادامه داد: مبلغ ۷.۵ میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای مسکن معلولان پرداخت شده است که این کمک‌ها به ازای هر خانوار شهری ۲۰۰ میلیون تومان و هر خانوار روستایی ۱۵۰ میلیون تومان بود.

طاهری زاده کل اعتبار در نظر گرفته شده در این طرح را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا پایان سال این عدد محقق خواهد شد.

وی گفت: تفاهم نامه ساخت دو هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها توسط بهزیستی و دیگر دستگاه‌ها امضا شده است.

معاون اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی گلستان افزود: مردم گلستان در قسمت مشارکت‌های غیرنقدی ۱۴ میلیارد تومان و در قسمت مشارکت‌های نقدی ۲.۵ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی کمک کردند که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا