شهرستان ها

لزوم تلاش بیشتر برای رونق بخش حمل و نقل در استان زنجان

زنجان-استاندار زنجان گفت: این استان ظرفیت های خوبی در حوزه حمل و نقل دارد و برای رونق هرچه بیشتر این بخش باید تلاش بیشتر صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در محل استانداری زنجان، گفت: اکنون درفصل بودجه قرار داریم و با تلاش زیاد پیگیر افزایش سقف بودجه تملک دارایی و هزینه‌ای استان هستیم.

وی بیان داشت: از دستگاه‌های اجرایی به ویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم به این موضوع توجه جدی داشته باشند که شاهد افزایش چشمگیر این اعتبارات تا تحقق عدالت در این بخش باشیم.

استاندار زنجان گفت: در بسیاری از مواقع بر برنامه پایبند نیستیم و در برخی مواقع نیز آن را مورد سنجش قرار نمی‌دهیم.

افشارچی با بیان اینکه کمّی سازی مساله مهمی است و نکته مهم بهره وری در حوزه کشاورزی و انرژی است، تاکید کرد: باید پررنگ‌تر دیده شده و در نهایت به پروژه منتهی شود.

وی افزود: رونق حوزه حمل و نقل استان نیز باید بیشتر مد نظر قرار گیرد و در برنامه هفتم توسعه باید کلان نگری مورد توجه باشد تا بتوان به اهداف تعیین شده دست یافت.

استاندار زنجان، در خصوص مازاد بر مالیات استان و حقوق دولتی افزود: امیدواریم پیگیری‌های لازم از سوی واحدهای مربوطه در سازمان و برنامه و بودجه انجام شود تا پایان سال هم در این حوزه متفاوت باشیم.

افشارچی یاد آورشد: بهره مندی استان‌های دیگر به نسبت زنجان از بودجه عمومی کشور بیشتر است و ما بیشتر در بودجه عمومی نقش داریم و این باید در سال‌های گذشته حل می‌شد، اما اکنون هم دیر نشده است.

استاندار زنجان گفت: این استان ظرفیت های خوبی در حوزه حمل و نقل دارد و برای رونق هرچه بیشتر این بخش باید تلاش بیشتر صورت بگیرد.

افشارچی با اشاره به اینکه دومین کار مهم که با همکاری شهرداری و شورای شهر انجام می‌شود، افزود: ایجاد مراکز غیرمتمرکز خرید در سطح شهر است که می‌تواند در پیشبرد برنامه‌ها اثرگذار باشد.

استاندار زنجان گفت: سهم اقتصاد استان از بخش صنعت ۳۹ درصد، کشاورزی ۳۹ درصد و بخش خدمات ۱۵ درصد است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا