شهرستان ها

نباید مدارس خاص ناشنوایان در اصفهان جمع‌آوری شود

اصفهان- مشاور مدیر کل بهزیستی اصفهان در امور ناشنوایان گفت: مدرسه‌ای باید خاص ناشنوایان محفوظ و پا برجا در اصفهان وجود داشته باشد نه اینکه به صورت مخفی دستور به جمع‌آوری آنها را بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین روستا ظهر چهارشنبه به مناسبت روز جهانی معلولان با انتقاد از عملکرد مسئولان اظهار داشت: مسئولان نباید تنها شب انتخابات به فکر معلولان باشند و نمونه آن اعضای شورای شهر اصفهان است که در آن زمان به محض تماس در ستاد حضور پیدا کردند و اکنون پاسخگو نیستند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس کاری برای ما انجام ندادند و تا کی باید صبر کرد و دید که قانون حمایت از معلولان اجرایی نمی‌شود و در دوره بعدی انتخابات باید نماینده‌ای از بین معلولان هم انتخاب شود.

مشاور مدیر کل بهزیستی اصفهان در امور ناشنوایان در خصوص قوانین حمایتی گفت: اماکن تفریحی ورزشی گفته‌اند که رایگان است اما در عمل خلاف آن ثابت شده و چیزی را که امکان عملیاتی آن را ندارند نباید به صورت قانون مطرح کنند.

وی با اشاره به وضعیت مدارس شبانه روزی برای ناشنوایان، گفت: بنده به عنوان مربی و معلم ناشنوایان معتقدم که مدرسه‌ای باید خاص ناشنوایان محفوظ و پا برجا باشد نه اینکه به صورت مخفی دستور به جمع‌آوری آنها را بدهند و این بچه‌های ناشنوا را به مدارس عادی بفرستند که به سختی درس بخوانند و اصلاً متوجه نباشند.

ضرورت بهره‌مندی کودکان اتیسم از بیمه درمانی خاص

رؤیا قرائتی مدیر مرکز کودکان اتیسم نیز در این نشست با بیان اینکه اتیسم یک اختلال در عملکرد مغز است و سن طلایی برای تشخیص و آموزش در کودکان دارد، گفت: افزایش تعداد مراکز استان برای درمان و توانبخشی مبتلایان به اتیسم و قرار گرفتن این کودکان در ردیف بیماری‌های خاص و تعریف بودجه برای آنها اتفاق مبارکی است.

وی ادامه داد: استفاده از بیمه درمانی برای این کودکان بسیار اهمیت دارد و باید همه آنها بتوانند از خدمات درمانی خاص بهره‌مند شوند.

همتی ضعیف در راه‌اندازی نمایشگاه برای محصولات معلولان
بنفشه خاموشیان، حامی معلولان فلج مغزی نی در این جلسه گفت: بیش از ۵۰۰ نفر از معلولان ذهنی و حرکتی در این خیریه حضور دارند.

وی ادامه داد: سالهاست به شهرداری درخواست دادیم که برای شناسایی و فرهنگ‌سازی فعالیت داشته باشند اما در حوزه معلولان عملکرد و برنامه‌ای حتی برای ۱۲ آذر روز معلولان نداشتند.

وی افزود: یکی از نیازها ضرورت ارائه توانمندی از سوی معلولان است که می‌تواند به صورت نمایشگاه صورت گیرد اما همت راه‌اندازی نمایشگاه و اختصاص مکانی برای آنها بسیار ضعیف است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا