شهرستان ها

مردم خوروبیابانک محروم از خدمات بهداشتی و درمانی

خوروبیابانک_رئیس شورای اسلامی شهر خور گفت: مردم مناطق کویری اصفهان مانند خوروبیابانک از حداقل‌های بهداشت و درمان دارای محروم هستند و بیش از ۹۰ درصد بیماران اورژانسی به شهرهای دیگر اعزام می

رسول ایزدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با توجه به وضعیت بهداشتی و امکانات رفاهی در شهرستان خوروبیابانک، اظهار کرد: بیمارستان آفتاب هشتم در شهر خور ساخته شده است اما به غیر از پزشک دائم عمومی، متخصص طب اورژانس و اطفال، هیچ پزشک متخصصی به صورت دائم ندارد؛ مگر مردم این شهرستان که بیش از ۴۰۰ کیلومتر با اصفهان فاصله دارند و نگهبان کویر هستند، نباید از حداقلی‌های رفاهی بهره مند شوند؟.

وی با اشاره به اینکه مسئولان استانی از شهرستان‌های کوچک مانند خوروبیابانک غافل شده‌اند، افزود: مردم این نقطه از حداقل امکانات بهداشتی محروم هستند و استاندار و مسئولان استان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

رئیس شورای شهر خوروبیایانک، گفت: بیش از ۹۰ درصد بیماران اورژانسی شهرستان خوروبیابانک به دلیل نبود امکانات و یا دریافت بیشتر خدمات پزشکی، به شهرهای دیگر اعزام می‌شوند که علاوه بر تأخیر در اعزام حرکت آمبولانس در جاده‌های دوطرفه و فرسوده منطقه، گاهی زمان طلایی درمان را از دست می‌دهند و در مسیر برگشت با آمبولانس شهرداری به مقصد خانه ابدی رهسپار می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه زیر ساخت‌های بهداشتی مانند دستگاه‌های مختلف در بیمارستان آفتاب هشتم فراهم است اما نیروی متخصص نداریم، ادامه داد: متأسفانه یک نفر دانش آموخته که بتواند سونوگرافی انجام بدهد در این بیمارستان وجود ندارد و گاهاً ماهی چند روز، مردم آن هم اگر پزشکی به منطقه دعوت شود یا از طریق گروه‌های جهادی که شاید در طول سال یک یا دو بار در منطقه حضور دارند از این خدمت استفاده می‌کنند.

ایزدی تاکید کرد: درمابقی ایام، اگر مردم نیازمند استفاه از دستگاه سونوگرافی باشند، باید با خرید خطرهای مختلف جاده‌ای، تَن به سفر تا ۲۰۰ کیلومتر بدهند تا خودشان را به شهرهایی مانند اردکان یا میبد در استان یزد یا نائین در استان اصفهان برسانند.

وی بیان کرد: در خصوص قانون جوانی جمعیت که بارها و بارها از آن نام برده می‌شود باید گفت که متأسفانه این شهرستان از حضور یک متخصص زنان و زایمان و یا غربالگری‌هایی که سلامت جنین را تأیید می‌کنند، بی بهره است و خانواده‌ها در طول ایام بارداری چندین نوبت برای این موضوع باید به مرکز استان سفر کنند و این خود به تنهایی عاملی برای عدم اجرای درست قانون جوانی جمعیت در این منطقه است.

رئیس شورای شهر خوروبیایانک افزود: مدیران اگر به جای اینکه به آمار جمعیتی نگاه کنند، به فاصله‌ها، به محرومیت منطقه، به قناعت و صبر مردم و نبود زیر ساخت‌های لازم برای زندگی توجه کنند، قطعاً اتفاقات بهتری در شهرستان خوروبیابانک رخ خواهد داد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا