اقتصاد

فرش ثروت را در خانه ام پهن کردم

در مسئله چگونه پولدار شویم افراد زیادی می توانند دخیل باشند. هیچ ایرادی ندارد که از فردی متبحر در دنیای اقتصاد کمک بگیرید، من نیز توانستم با مشاوره گرفتن از بزرگان یک مجموعه د رتجاارت فرش حرف اول را بزنم و به یک تاجر قدرتمند تبدیل شوم.


فرش ابریشمی کاشان 

فرش ابریشمی کاشان شناسنامه خوبی برای معرفی انواع فرشهای ایرانی در تمام جهان است و علاوه بر تمام شهرها و استانهای داخلی کشور، اکثر کشورهای دنیا نیز با فرش ابریشمی قم تبریز کاشان که معروف ترین نمونه ها هستند نیز آشنایی و شناخت زیادی دارند. از نظر تاریخی فرش با فرهنگ و هنر و ادبیات ما عجین شده است و فرش کاشان در کتابهای خارجی زیادی از آن نام برده شده است و داشتن آن را نشانه لوکس بودن خانه ها و حتی قصرها می دانستند به همین دلیل امروزه فرش ابریشمی در ابعاد و طرحهای زیادی تولید و در سراسر کشور و خارج از مرزها توزیع و به فروش می رسد.

طرح و نقش و یا الگوهای این فرش به قدری تنوع دارد که هیچ کس دست خالی به خانه باز نخواهد گشت و هر رنگ آن را می توان با دیزاین و طراحی و معماری خانه ها هماهنگ کرد زیرا دکوراتیو خانه های کلاسیک و سنتی با آپارتمانهای امروزی اختلافات زیادی دارند و بنابراین فرش مناسب هر یک تفاوت خواهد داشت اگر چه سلیقه افراد نیز به میزان زیادی در این امر اثر دارد. فرش ابریشمی قم در ابعاد شش متری، نه متری و یا دوازده متری می باشد و برای اتاق و سالن پذیرایی می توان از این فرشها خریداری و پهن کرد تا در هنگام میهمانیها چشمها به انتخاب و خرید ارزنده شما خیره گردد و لحظات و خاطرات خوبی را با این فرش ابریشمی داشته باشید.

 

 فرش ایرانی ماشینی

در حال حاضر صادرات فرش ایرانی ماشینی ایران بیشتر به کشورهای زیر انجام می شود: • عراق • ترکیهکویت • عمان • قطر • آفریقا • هندوستان • پاکستان هر یک از این کشورها، با توجه به سلیقه مردم خود اقدام به واردات فرش ماشینی ایرانی نموده و مسلما سفارشات آنها متفاوت است.

عراق یکی از بازارهای بسیار خوب برای صادرات فرش ماشینی است. زیرا از نظر فرهنگی مردم آن شبهات زیادی به ایرانی ها داشته و از محصولات خوب ایرانی استقبال می کنند.

از آنجا که شهروندان عراقی از گذشته با فرش های ایران آشنا بوده اند، در حال حاضر نیز مدل های متنوع آن را پسندیده و تهیه می کنند. سهولت در حمل و پایین بودن تعرفه های صادراتی فرش ماشینی ایرانی تاثیر زیادی در همکاری این دو کشور داشته و فروش بسیار خوب و در حجم زیاد صورت می گیرد. از این رو کارخانه های تولید کننده و صادر کننده های فرش ماشینی به صورت مستقیم و با کمترین ریسک با تجار عراق همکاری دارند.

2.

فرش ابریشم ماشینی

در شستشوی فرش ابریشم ماشینی که از ابریشم است باید دقت زیادی به خرج دهید، این فرشها را می توانید در دو مرحله بشویید یعنی ابتدا آنها را لکه گیری کنید سپس برای شسشتوی کامل اقدام کنید.

برای لکه گیری از محلول وایتکس، آب و پودر لباسشویی استفاده کنید که مقدار آب باید بیشتر از وایتکس باشد تا به بافتهای فرش آسیبی وارد نشود، از آب سرد و یا ولرم برای شستشو استفاده کنید و این نکته را هم به خاطر داشته باشید که با اسفنج و ابر شستشو حرکت رفت و برگشتی نداشته باشید، در جهت خواب فرش ابر یا اسفنجی را که به محلول آماده شده آغشته کردید بر روی آن بکشید سپس دوباره از نقطه ابتدایی همین کار را تکرار کنید تا لکه فرش از بین برود.

اگر قصد شستشوی کامل این فرش را دارید به جای محلول آب و وایتکس توصیه می شود که از شامپوی فرش به همراه آب استفاده کنید.

برای نگهداری از فرش به یاد داشته باشید که بهتر است از جاروبرقی برای تمیز کردن آن استفاده نکنید و می توانید این کار را با جاروی دستی در جهت خواب فرش انجام دهید تا آسیبی به آن وارد نشود.

3.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا