دانش و فناوری

پیش‌نیاز «تایید داروی غیرحضوری» در بیمه سلامت: نصب ایتا، سروش یا روبیکا؟

تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد بیمه شدگان بیمه سلامت برای «تایید غیرحضوری دارو» می‌توانند در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی عضو باشند. هنوز این خبر تایید رسمی نشده، اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد این موضوع مربوط به تأیید داروی بیماران خاص است که جای خدمات حضوری، می‌توانند با استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی خدمات غیرحضوری دریافت و مستندات خود را ارسال کنند.

آنطور که در تصویر آمده، شرط تایید غیرحضوری دارو برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت، داشتن کد رهگیری نسخه الکترونیک و یکی از پیام‌رسان‌های داخلی ایتا، سروش یا روبیکا است.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a8%db%8c%d9%85%d9%87'>بیمه</a> سلامت پیام‌رسان داخلی

به نظر می‌رسد این ماجرا در راستای طرح تایید نسخه غیر حضوری فوری برای بیماران استان البرز باشد. اوایل آبان ماه، خبرگزاری برنا خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه مدیرکل بیمه سلامت استان البرز از امکان تایید نسخه غیرحضوری خبر داده است. «داود زارع» در همین رابطه گفته بود:

«تأیید داروهای بیماران خاص بدون حضور در اداره کل بیمه سلامت اجرا می‌شود. بیماران بدون هزینه رفت‌وآمد و اتلاف وقت، تنها با مراجعه به داروخانه، از طریق پیام‌رسان داخلی مستندات خود را ارائه می‌کنند و حدود 30 تا 60 دقیقه بعد تأیید نسخه برای آنها ارسال می‌شود.»

البته ارائه خدمت به شرط عضویت در پیام‌رسان‌های داخلی، موضوع جدید و تازه‌ای هم نیست. پیش از این دانشگاه آزاد و گمرک نیز برای ارائه خدمات به مخاطبانشان، آن‌ها را به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی ملزم کرده بودند. خرداد سال گذشته، ورود به سامانه آموزش‌یار دانشگاه آزاد منوط به دریافت رمز دوم از پیام رسان آی‌گپ شد که انتقاد دانشجویان دانشگاه آزاد را به همراه داشت. البته پیام رسان آی‌گپ اعلام کرد در اجرایی شدن این موضوع، دخالتی نداشته و همه چیز به سیاست‌های خود دانشگاه آزاد باز می‌گشت.

اردیبهشت ماه امسال نیز زمزمه‌هایی برای اجبار استفاده از پیام‌رسان ایرانی «وی» جهت ثبت رجیستری گوشی‌های مسافری مطرح شد که سخنگوی گمرک اعلام کرد این موضوع اختیاری است.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا