شهرستان ها

کاروان نیکوکاری برای روستاهای هدف استان سمنان در حال اجرا است

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از اجرای طرح کاروان نیکوکاری برای روستاهای هدف استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای حفظ و احیاء منابع طبیعی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مرادی حقیقی عصر چهارشنبه در جلسه حفظ و احیا منابع طبیعی به میزبانی اداره کل منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه کاروان نیکوکاری برای روستاهای هدف استان سمنان در حال اجرا است، ابراز داشت: این طرح به مدت یک سال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد این طرح اجتماع محور و تسهیلگری در راستای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی است، افزود: با توجه به وسیع بودن عرصه منابع طبیعی و کمبود نیرو در بخش حفاظتی این اقدام تقویت مشارکت مردم را در احیا منابع طبیعی به دنبال دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه این طرح هم اکنون برای روستاهای قاطول، کرند و فرور گرمسار با جدیت بیشتری در حال انجام است، ابراز داشت: ترویج فرهنگ منابع طبیعی بین آحاد جامعه، ظرفیت سازی و توان افزایی جوامع محلی در این طرح دنبال می‌شود.

مرادی حقیقی با بیان اینکه آموزش کلید اصلی حفظ و حراست از منابع طبیعی است، تصریح کرد: علاوه بر جوامع محلی کودکان نیز به عنوان آینده سازان فردا در تکمیل این فرایند می‌توانند مؤثر باشند که در حاشیه بازدید دانش آموزان مقطع ابتدایی از نهالستان شهید عموزاده شهر سمنان این مهم امروز به خوبی اجرا شد.

وی با بیان اینکه سایر ادارات منابع طبیعی استان سمنان نیز می‌بایست از این طرح‌ها استقبال کنند، افزود: با توجه به تأثیر آموزش در فرهنگ‌سازی و ارتقا نگرش دانش آموزان نسبت به اهمیت و حفظ عرصه‌های منابع‌طبیعی این مهم عادتی که باید از دوران کودکی آموخته شود تا به یک باور ذهنی تبدیل شود چرا که فرد را موظف می‌کند تا از یگانه زیستگاهی که در آن زندگی می‌کند به بهترین شکل ممکن پاسداری کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا