شهرستان ها

همسران شهدای والامقام رهروان زینبی هستند

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز همسران شهدای والامقام را ادامه دهندگان راه حضرت زینب کبری (س) توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیّدمحمّدعلی آل هاشم شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از همسران معظم شاهد تبریز که در تقارن با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در تالار معلم این کلانشهر برگزار شد، گفت: به تعبیری، حضرت زینب (س)، حسین (ع) دوم در پوشش زن بودند؛ شخصیتی بزرگ که این عظمتِ وجودی، نه در پرتو انتساب به حضرت علی (ع)، امام حسن مجتبی (ع) و یا سیدالشهدا (ع)، بلکه در سایۀ حرکت‌های بلند انسانی- اسلامی و موضعگیری‌های بی همتا حاصل شده بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در توصیف ابعاد عظیمِ شخصیتیِ حضرت زینب کبری (س) همین بس که ایشان عامل پیروزی خون بر شمشیر بودند و گرنه خون‌ها در کربلا می‌ماند.

آیت الله آل هاشم افزود: دلیل اصلی تبدیل شکست ظاهریِ واقعۀ دشت کربلا به پیروزی قطعی و دائمی، منش و رفتار حضرت زینب (س) بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حضرت زینب (س) ایفاکنندۀ نقشی خطیر بودند، اضافه کرد: حرکت ایشان و منش و رفتار آن حضرت نشان داد که بانوان نه در حاشیه بلکه در متن تاریخ هستند.

آیت الله آل هاشم افزود: خطبه‌های حضرت زینب (س) تحلیل‌های دقیقی از اوضاع جامعه مسلمانان است؛ خطبه‌هایی فراموش نشدنی که با غنی‌ترین مفاهیم و زیباترینِ کلام‌ها بیان و در عین حال ماندگار شدند.

وی با اظهار خرسندی از نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار گفت: انتخاب این روز به عنوان روز پرستار، انتخاب بجا و مناسبی بوده است و ما از تریبون این همایش فرا رسیدن این روز را به همۀ همسران، مادران و خواهران شهدای والامقام که ادامه دهندگان راه حضرت زینب (س) هستند، تبریک می‌گوئیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: از دست اندرکاران این همایش و از مدیرکل و همۀ مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای تدارک این برنامه سنگین و وزین تشکر می‌کنم.

امنیت کشور را مدیون شهدا هستیم

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی هم در این همایش خطاب به همسران شهدا گفت: لحظه لحظۀ زندگی خود و این امنیت کشور را مدیون شهدا و همسرانِ از جان گذشتۀ ایشان هستیم که با اخلاص، جانفدای دین و کشور شدند.

محمّد اسداللهی گفت: از خدا مسالت می‌کنیم تا توفیق دهد که رهرو راه شهدا باشیم.

در این همایش به صورت نمادین از ۵ همسرِ شهیدِ والامقام تبریز که مفتخر به در تن داشتن جامۀ سپیدِ پرستاری نیز هستند، تجلیل به عمل آمد ضمن اینکه همۀ قریب به ۷۰۰ همسرِ شهیدِ والامقامِ مدعو به همایش نیز با دریافت لوح سپاس، مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا