بین الملل

طرح اروپا درباره برگزاری دادگاهی پیرامون اوکراین فاقد مشروعیت است

کرملین:

سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد: طرح اروپا درباره برگزاری دادگاهی پیرامون اوکراین فاقد مشروعیت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانوستی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که طرح اتحادیه اروپا برای برگزاری یک دادگاه ویژه به منظور بررسی آنچه اقدامات مسکو در اوکراین ادعا شده است فاقد مشروعیت بوده و مسکو این اقدام بروکسل را محکوم می کند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفت که محققان روسی در حال انجام کار گسترده و فشرده در ارتباط با مستندسازی از تمام جرائم اوکراین هستند.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل هم چهارشنبه گذشته گفته بود که پیشنهاد کمیسیون اروپا برای تشکیل دادگاهی در مورد اوکراین تحت نظارت سازمان ملل متحد، با هدف مشروعیت بخشیدن به اقدامات غیرقانونی غرب در قبال روسیه است.

این دیپلمات روسی به خبرنگاران گفت: پیشنهادهای مختلف بسیار زیادی وجود دارد که پیگیری همه آنها دشوار است. این نمونه ای از آنچه نظم بین المللی مبتنی بر قوانین نامیده می‌ شود، است. آنها این قوانین را ابداع می‌ کنند، سپس آنها را جهانی می‌ کنند و همچنین به دنبال در اختیار گرفتن اختیارات سازمان ملل هستند.

دیپلمات روسیه در سازمان ملل همچنین افزود: همه اقدامات غرب، تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر بی قانونی آنها با ابزارهای نامناسب است. آنها می خواهند تصمیمی بگیرند که از طریق مجمع عمومی سازمان ملل آن را اجرا کنند و سپس سازمان ملل را به حال خود رها کنند و خودشان با مسئله برخورد کنند و از هیچکس هم نپرسند و به هیچکس هم گزارش نمی‌ دهند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا