ورزش

نگرانی آلمان از قرارداد همکاری اسپانیا و ژاپن

خبر انعقاد یک همکاری میان دو فدراسیون ژاپن و اسپانیا محافل فوتبالی آلمان را برآشفت.

به گزارش “ورزش سه” در شرایطی که ژاپن و اسپانیا از دقایقی بعد یکی از حساس ترین رقابت های این دوره از جام جهانی را برای تعیین سرنوشت دو تیم صعود کننده گروه آغاز می کنند، تونی روبیالس و کوزو تاشیما قرارداد همکاری فدراسیون های دو کشور را امضا کردند.

روزنامه بیلد با انتشار این خبر در ابتدای مطلب خود نوشت. حداقل زمان بندی این توافق سوالاتی را در نگاه اول مطرح می کند.

ژاپن و اسپانیا در حوزه فوتبال با هم همکاری خواهند کرد. به ویژه در بخش جوانان، فوتبال زنان، آموزش داوران و مربیان. روبیالس و تاشیما هر یک پیراهن شماره ده تیم های ملی اسپانیا و ژاپن را به یکدیگر تقدیم کرده و با یکدیگر عکس گرفتند. آن هم در شرایطی که در آلمان ترس‌های جدی وجود دارد مبنی بر اینکه اسپانیا در این مسابقه با ژاپن راه بیاید. آنها که خیالشان از صعود به دور بعد راحت است، به پنج بازیکن اصلی استراحت داده اند. تازه آنها بدشان هم نمی آید که به عنوان تیم دوم به دور بعد صعود کنند چرا که مراکش در گروه مقابل به عنوان تیم صدرنشین به دور بعد صعود کرده است.

بیلد در این باره نکات دیگری هم نوشته از جمله همکاری ژاپن و اسپانیا ربطی به این مسابقه ندارد و روسای فدراسیون دو کشور تنها از فرصت حضور طرفین در قطر برای دیدار و تمدید توافقی که از قبل در سال 2020 به دست آمده بود استفاده کردند.

مفاد این توافق به دلیل شرایط کرونایی جهان چندان مورد اقبال قرار نگرفته بود اما قرار است این همکاری ها تشدید شود. روبیالس و تاشیما به توافقی دست یافتند و در آینده نیز برنامه استراتژیکی با تمرکز ویژه بر آموزش داوران و مربیان و دیجیتالیزه شدن فوتبال وجود خواهد داشت.

فدراسیون فوتبال اسپانیا در بیانیه خود در مورد این توافق نامه نوشته تا زمانی که توپ می چرخد، رقابت سالم بخشی از آن است و هر دو فدراسیون به طور هماهنگ با هم همکاری خواهند کرد تا رابطه خود را بیش از این تقویت کنند.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا