شهرستان ها

‌ زیرساخت فیبر نوری و برق مرز چیلات تکمیل شد

ایلام-معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: ‌ زیرساخت فیبر نوری و برق مرز چیلات تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسبحان حسنی روز پنجشنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی از مرز چیلات اظهار داشت: بسیاری از زیرساخت‌های مرز چیلات در حوزه تامین فیبر نوری و برق تکمیل شده و در حوزه راه و آب شرب بخشی از کار ناتمام است که با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به دستور استاندار برای تکمیل زیرساخت‌های این مرز، لذا از آسفالت جاده دسترسی که ۲۸ کیلومتر است چهار کیلومتر باقی مانده که در دست اقدام است.

معاون استاندار ایلام با اشاره به ۲۰ کیلومتر طول خط انتقال آب شرب به بازارچه و مرز چیلات و حفر چاه در این خصوص تاکید کرد: از ۲۰ کیلومتر خط انتقال عملیات اجرایی ۱۰ کیلومتر انجام و مابقی نیز در دست اقدام است.

حسنی یادآور شد: با توجه به تاکید استاندار و پیگیری‌ها و اقدامات، در نظر است اربعین سال آینده شاهد تردد زوار از مرز چیلات باشیم.

وی اضافه کرد: نیازمندی‌هایی طرف عراقی دارد که اعلام آمادگی برای کمک به کشور عراق کرده‌ایم، از جمله آنها در حوزه تامین برق، جاده و زیرساختی و تامین آب شرب است تا طرف عراقی در بازگشایی این مرز تسریع کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا