بین الملل

بایدن: برنامه ای برای تماس با پوتین ندارم

رئیس جمهور آمریکا گفت که برنامه ای برای تماس با ولادیمیر پوتین همتای روس خود ندارد اما در صورتی که پوتین بخواهد آماده است با وی درباره راهکارهای پایان دادن به جنگ اوکراین گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که برنامه ای برای تماس با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در آینده نزدیک ندارد.

بر اساس این گزارش، بایدن در عین حال افزود در صورتی که پوتین تمایل داشته باشد آماده است با وی درباره راهکارهای پایان دادن به جنگ اوکراین گفتگو نماید.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که هرگونه تماس احتمالی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تنها پس از رایزنی با پیمان ناتو انجام خواهد شد.

این در حالی است که جو بایدن و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیش از این عزم دو کشور برای تداوم حمایت نظامی از اوکراین را اعلام کرده بودند.

رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه در دیدار با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود گفت: آمریکا و فرانسه به مقابله با جنگ وحشیانه روسیه علیه اوکراین ادامه می دهند.

رئیس جمهور فرانسه نیز در این دیدار مدعی شد: به دلیل تجاوز روسیه به اوکراین، جنگ به سرزمین های اروپایی باز می گردد. ما باید به یک تعادل جهانی جدید برسیم. ما باید با کشورهای جنوب مشارکت عادلانه تری ایجاد کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا