دانش و فناوری

موزیلا تیم پشتیبان پالس را که یک به‌روزرسانی خودکار وضعیت اسلک است، خریداری می‌کند

توسعه‌دهنده فایرفاکس، موزیلا، با انتشار اخباری مبنی بر راه‌اندازی استارت‌آپ بهره‌وری مستقر در کالیفرنیا که به تازگی تعطیل شده است، به‌ندرت به دنیای ادغام‌ها و ادغام‌ها دست می‌زند. نبض.

شرایط این قرارداد فاش نشده است، اما این معامله معادل یک «استخدام acqui» است، زیرا موزیلا به دنبال استقرار تیم Pulse در مجموعه‌ای از پروژه‌های یادگیری ماشین (ML) است.

استیو تکسیرا، مدیر تولید موزیلا، به TechCrunch گفت: «ما Pulse را برای تیم فوق‌العاده‌ای که آنها ساخته‌اند خریداری می‌کنیم. “از آنجایی که ما به دنبال بهبود تجربیات کاربر در همه محصولات خود هستیم، ML بخش اصلی آن خواهد بود.”

نبض را احساس کنید

پالس که در سال 2019 از پارک منلو تأسیس شد، در ظاهر اولیه خود یک پلت فرم “دفتر مجازی” بود. Loop Team نامیده می شود، اما پس از تقویت این ایده برای چند سال آن محوری و تغییر نام تجاری نوامبر گذشته. Pulse اساساً یک ابزار خودکار به‌روزرسانی وضعیت بود که از سیگنال‌های مبتنی بر ادغام‌های از پیش پیکربندی شده و ترجیحات تنظیم‌شده توسط کاربر استفاده می‌کرد.

برای مثال، کاربران می‌توانند پالس را با تقویم و Slack همگام‌سازی کنند و قوانینی را برای تعیین وضعیت و شکلک‌های مربوطه بر اساس کلمات کلیدی در عنوان رویداد تقویم خود تنظیم کنند. اگر برنامه آنها برای یک زمان خاص از ساعت 12 تا 1 بعد از ظهر «قرار مو» را نوشته باشد، در آن صورت به‌روزرسانی وضعیت Slack فرد ممکن است یک ایموجی قیچی را در کنار کلمه «موی کوتاه» نمایش دهد. یا ممکن است در کنار ایموجی کیک «تولد» بگوید اگر این چیزی است که در تقویم آنها وجود دارد.

قوانین تقویم اعتبار تصویر: نبض

اما پالس ورزش های بی شماری را انجام داد ادغام ها با ابزارهای تجاری که عملکرد مشابهی را به ارمغان آورد. برای مثال، کاربران می‌توانند Pulse را با زوم پیوند دهند، به طوری که هر زمان که یک جلسه ویدیویی را شروع می‌کنند، یک شکلک تلفنی به‌طور خودکار در وضعیت Slack نمایش داده می‌شود تا به مردم بگوید که در دسترس نیستند.

تعطیلی مغازه

پالس از زمانی که در دسامبر گذشته برای گروه کوچکی از کاربران عرضه شد تا حد زیادی تحت رادار قرار گرفته بود، اما ظاهراً این شرکت مشتریان نسبتاً بزرگی از جمله Netflix و 1Password را به خود اختصاص داده بود که برنامه‌های ماهانه پرمیوم از حدود 3 دلار برای هر کاربر شروع می‌شد.

این شرکت در میان TechCrunch بود استارت آپ های Battlefield 200 در TC Disrupt در ماه اکتبر، و TechCrunch با بنیانگذار و مدیر عامل Pulse راج سینگ در این رویداد برای یک قطعه بالقوه استارت آپی در آینده مصاحبه کرد. سینگ در آن زمان گفت که قصد دارد در اوایل سال جدید یک دور اولیه بودجه جمع آوری کند، چیزی که بدیهی است اکنون اتفاق نخواهد افتاد. وقتی در مورد اینکه آیا پالس بیشتر شبیه ویژگی‌هایی است که پلتفرم‌های فناوری بزرگ می‌توانند خودشان بسازند یا نه، به جای یک کسب‌وکار پایدار به خودی خود، سؤال شد، سینگ معتقد بود که پالس می‌تواند به عنوان یک محصول مستقل پیشرفت کند. در حالی که او اذعان داشت که شرکت‌هایی مانند مایکروسافت یا گوگل ممکن است بخواهند ابزار به‌روزرسانی خودکار وضعیت مشابهی را برای محصولات خود توسعه دهند، آنها انگیزه کمتری برای کارکرد خوب آن به عنوان یک ویژگی یکپارچه که با ابزارهای شخص ثالث مختلف بازی می‌کند را داشتند.

Pulse تماماً در مورد برقراری ارتباط منفعلانه با همکاران در سراسر جهان بود، صرف نظر از اینکه از چه ابزاری استفاده می‌کنند یا در چه منطقه زمانی هستند. کار از راه دور تبدیل به یک هنجارو پالس به دنبال یافتن جایگاه خود در زمانی بود که فرهنگ محیط کار به سرعت در حال تغییر است.

سینگ در ماه اکتبر به TechCrunch گفت: «بسیاری از مردم واقعاً می خواهند وضعیت خود را به روز کنند، اما خسته کننده است. “اما صدها سیگنال وجود دارد، و چیزی که ما متوجه شدیم وضعیت است، فقط “در دسترس بودن” نیست، بلکه در واقع راهی برای برقراری همدلی است.”

در حالی که پالس برنامه‌هایی برای گسترش فراتر از Slack به سایر ابزارهای ارتباطی محل کار از جمله تیم‌های مایکروسافت و Google Workspace داشت، این شرکت به طور ناگهانی اعلام کرد در اواخر اکتبر که در حال تعطیل شدن بود. در ایمیلی که در آن زمان برای مشتریان توزیع شد، شرکت این موضوع را به «شرایط بازار» نسبت داد و خاطرنشان کرد که جذب سرمایه جدید برایش دشوار است – اما تأیید کرد که خریدار پیدا کرده است که هویت او تا قبل از آن مشخص نبود. امروز. سینگ همچنین در ایمیل گفت که این احتمال وجود دارد که خریدار بتواند پالس را به شکلی احیا کند، اما نشانه کمی وجود دارد که موزیلا چنین طرحی را در رادار خود دارد.

بعدش چی

برای ناظر معمولی، اسلک احتمالاً رقیب آشکاری برای به دست آوردن پالس بود. برای شروع، این واقعیت وجود دارد که پالس منحصراً بر روی به‌روزرسانی‌های وضعیت Slack متمرکز شده بود. اما علاوه بر آن، سینگ قبلاً این کار را کرده بود یک برنامه تقویم هوشمند به نام Tempo را تاسیس کرد هوش مصنوعی که او به Salesforce فروخت برای مبلغی نامشخص در سال 2015.

سینگ سپس به Salesforce ملحق شد تا در کار اولیه کمک کند انتقال فناوری Tempo AI به برنامه Inbox Salesforce. و همانطور که اکنون می دانیم، نیروی فروش به خرید Slack ادامه داد در سال 2020، بنابراین با ارتباط سینگ با Salesforce و همسویی نزدیک محصول او با Slack، به نظر می رسید که تنها یک خواستگار ممکن در اینجا وجود داشته باشد.

هوش مصنوعی تمپو اعتبار تصویر: هوش مصنوعی تمپو

افسوس که Slack پالس را تصاحب نکرده است – شرکت موزیلا آن را خریداری کرده است. اگر موزیلا به هیچ دلیل دیگری به دلیل تلاش‌های M&A خود مشهور نباشد، شگفت‌انگیز است، هرچند که پس از آن شروع به افزایش تلاش‌های سرمایه‌گذاری خود کرده است. راه اندازی اولین صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر خود ماه گذشته. اما تنها خرید شناخته شده آن تا به امروز به سال 2017 بازمی گردد، زمانی که آن را دریافت کرد جیب را برداشت، یک سرویس محبوب خواندن آن بعداً برش وب است که موزیلا قبلاً یکپارچه شده بود در مرورگر فایرفاکس دو سال قبل.

به عنوان یک نکته جانبی، خود پالس امسال در یک ولگردی و ولگردی خرید بود. خرید سرویس به روز رسانی وضعیت رقیب Holopod در ژانویه، پس از آن پلتفرم ارتباطی مبتنی بر صوتی Commons در ماه مارس. سپس در ماه مه، اخبار ظاهر شد که نبض به دست آورده بود ارتباط تیمی سالن استارتاپ.

استراتژی ما [with M&A] بسیار ساده است – ما به دنبال فرصت‌هایی هستیم تا استعدادها و فناوری‌هایی را که به ما در بهبود تجربیات مشتریانمان کمک می‌کند، بیاوریم. با Pulse، این در مورد تکمیل مجموعه مهارت‌هایی است که در اینجا در حال حاضر به عنوان راهی برای سرعت بخشیدن به تلاش‌های توسعه‌ای خود داریم. ما برای هر خریدی محدودیت بالایی داریم، اما اگر تیم‌ها و فن‌آوری‌هایی با استعدادهای باورنکردنی پیدا کنیم که در ماموریت و چشم‌انداز ما برای آینده اینترنت سهیم باشند، کاملاً آماده‌ایم تا معامله‌ای را دنبال کنیم.»

همانطور که اتفاق می افتد، Pocket ممکن است یکی از ذینفعان اولیه خرید پالس باشد. در حالی که موزیلا در نهایت قصد دارد تیم Pulse را در پروژه‌های مختلف مستقر کند، Teixeira می‌گوید که تمرکز اولیه بر روی استفاده از ML برای بهبود شخصی‌سازی در Pocket خواهد بود، که احتمالاً به معنای توصیه‌های محتوا است.

شایان ذکر است که موزیلا در گذشته، از جمله، کمی با ML آشنا شده است پروژه های آزمایشی داخل فایرفاکس که محتوا را به کاربران توصیه می کند و همچنین ردیابی قیمت ها در فروشگاه های آنلاین بی شمار. شرکت است همچنین استفاده از ML در پروژه های مختلف صدا و گفتار

Teixeira گفت: «ما فرصتی برای استفاده از ML تقریباً در همه محصولات خود، از جمله Firefox، به عنوان پایه ای برای بهبود تجربه برای همه مشتریان خود می بینیم.

موزیلا فاش نکرده است که چقدر برای این استارت‌آپ هزینه می‌کند، اما Pulse تنها حدود 4.7 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع‌آوری کرده است. با توجه به داده های Crunchbaseو با توجه به مشکلاتی که در جذب سرمایه جدید دارد، می توان فرض کرد که موزیلا در اینجا بانک را شکسته است.

چیزی که موزیلا برای پولش به دست می آورد شش نفر است، از جمله سه بنیانگذار پالس، راج سینگ، جاگ سراوان و رولف راندو، که هر کدام تجربه قابل توجهی در زمینه مهندسی، ML و اجرای محصول به تلاش های موزیلا ML آورده اند. سینگ در واقع استارتاپ قبلی خود Tempo AI را ایجاد کرد به عنوان یک پروژه در داخل SRI International، موسسه تحقیقاتی استنفورد مسئول سیری. او پس از ترک Salesforce به عنوان اجرایی در محل اقامت (EIR) مجدداً به SRI پیوست و تقریباً چهار سال پیش تا زمان تأسیس Pulse (تیم Loop) در آنجا ماند.

سینگ خاطرنشان کرد: «در ساخت پالس، ما انواع تجربیات یادگیری ماشینی را فعال کردیم تا تیم‌های توزیع شده احساس ارتباط بیشتری کنند. «پیدا کردن راه‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ساده‌سازی وظایف کاربران، اشتیاق ماست.»

منبع techcrunch

آگهی
دکمه بازگشت به بالا