شهرستان ها

دستیابی به توسعه علمی نیازمند تربیت نسلی آگاه و علم آموز است

اراک- امام جمعه اراک با اشاره به اینکه برای دستیابی به توسعه علمی نیازمند تربیت نسلی آگاه و علم آموز هستیم، گفت: باید زیرساخت های لازم برای آن فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای بیت المقدس شهر اراک رشد و توسعه علمی کشو را مسئله‌ای مهم دانست و گفت: اقشار مختلف مردم باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند و برای توسعه علمی کشور همه دست به دست هم دهیم و برای فتح قله‌های علمی تلاش کنیم.

امام جمعه اراک در ادامه بر هوشیاری جوانان و نوجوانان نسبت به مسائل مختلف کشور تاکید کرد و گفت: افراد خائنی که در خارج از کشور از روی بغض و کینه بر علیه نظام اسلامی توطئه می‌کنند، اگر دلسوز ایران و ایرانی بودند به آمریکا، اسرائیل، انگلیس و آل سعود پناه نمی‌بردند و در مملکت خود می‌ماندند و به مردم خدمت می‌کردند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: این افراد اگر اصالت داشتند نوکری استکبار جهانی را نمی‌کردند و به امام، رهبری، نظام اسلامی، شهدا و آرمان‌ها توهین نمی‌کردند و به روی پدر و مادر خود شمشیر نمی‌کشیدند، بنابراین جوانان و نوجوانان باید بدانند که این افراد دلسوز کشور نیستند و نباید فریب آن‌ها را بخورند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی بابیان اینکه وجود صنایع مختلف، ظرفیت‌های عظیم کشاورزی و خدماتی استان در کشور کم نظیر است گفت: باید برنامه‌ای تدوین شود تا با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های برجسته سرزمین امام راحل در لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: برای دستیابی به توسعه علمی نیازمند تربیت نسلی آگاه و علم آموز هستیم که این مهم حمایت و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم را نیاز دارد.

امام جمعه اراک در ادامه به حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد و گفت: بدون شک بازیکنان ما تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی به کار گرفتند و اینکه نتیجه مطلوب حاصل نشد نباید به آن‌ها توهین کرد و باید قدردان زحمات آن‌ها بود.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: از اینکه برخی افراد به بازیکنان تیم فوتبال بی مهری کردند و از باخت آن‌ها مقابل تیم ملی آمریکا اظهار خوشحالی و شادی کردند، دل انسان شکسته می‌شود چرا که تیم ملی نماینده یک ملت است و به جای توهین، باید آن‌ها را تشویق کرد تا در مسابقات آینده موفق‌تر عمل کنند.

وی گفت: آمریکا دشمن قسم خورده ملت ایران و اگر ما در بازی مقابل آمریکا باختیم و بازیکنان خود را تشویق نکردیم، حداقل نباید تیم مقابل را تشویق می‌کردیم، چرا که این مهم مصداق بازی در زمین دشمن است و نباید هم صدا با دشمن باشیم و دشمن را همراهی کنیم.

آیت الله دری افزود: همه ملت ایران زیر پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی با نشان الله قرار دارند و پرچم جمهوری اسلامی ایران مایه عزت، امنیت، اقتدار و شرف ماست و همه باید برای رشد و توسعه علمی کشور در همه ابعاد دست به دست هم دهیم و قله‌های علمی را یکی پس از دیگری فتح کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا