سیاسی

خط ویژه| فاز جدید تحریک قومیت ها با همکاری اعتماد و رسانه سعودی/ گزارش روزنامه اصلاح طلب از نتایج همکاری با دشمن در جنگ ترکیبی


رهبر معظم انقلاب در هفته های گذشته تاکید کردند:«متأسفانه دشمن یک امتداد داخلی هم دارد که آنها هم تلاش دارند با استفاده از روزنامه ها و فضای مجازی، القای یأس و ناامیدی بکنند.»

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

فاز جدید تحریک قومیت ها با همکاری اعتماد و رسانه سعودی

مأموریت رسانه اینترنشنال کاملا آشکار و واضح است. این رسانه ضدایرانی و وابسته به آل سعود از هیچ فرصتی برای دشمنی با ملت ایران دریغ نمی کند.

حساب این رسانه سعودی کاملا مشخص است؛ نکته قابل تأمل در این میان رفتار برخی رسانه های اصلاح طلب در داخل است. رسانه هایی که خوراک مدنظر اینترنشنال را تهیه و این رسانه ضدایرانی را در حصول مقاصد ضدایرانی خود یاری می کنند.

در این خصوص نوع تولیدات روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی الیاس حضرتی- تأمل برانگیز و البته تأسف برانگیز است. اینترنشنال و بی بی سی فارسی و صدای آمریکا و رادیو فردا و…در اکثر اوقات با ذوق زدگی به بازنشر مطالب این روزنامه اصلاح طلب می پردازند.

جدیدترین نمونه مربوط به مصاحبه این روزنامه اصلاح طلب با یک نماینده مجلس است. اینترنشنال در همین رابطه در مطلبی نوشت: «جلال محمود زاده، نماینده مهاباد با بیان اینکه کشور فقط متعلق به عده ای خاص است، به روزنامه اعتماد گفت: پس از رخدادهای اعتراضی اخیر، دولت در حال انجام تصفیه گسترده نیروهای اداری در شهرهای کوچک است. او افزود: جابجایی فله ای و شبانه مدیران در حال اجراست.»
 

به جرأت می توان گفت که این مطلب منتشر شده در روزنامه اعتماد و استقبال ویژه از آن در رسانه سعودی، نشانه فاز جدید تحریک قومیت ها است.

چرا که از یکسو با هوشیاری مردم عزیز کشورمان در شهرهای مختلف از جمله کردستان، آذربایجان غربی، اردبیل، لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و…نقشه دشمن در تحریک قومیت ها نقش بر آب شد.

از سوی دیگر اقدامات قابل تقدیر و از جمله سفر اخیر رئیس جمهور به کردستان و پیش از آن سفر هیاتی از دفتر رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان، تمام آنچه دشمن علیه مردم ایران رشته کرده بود، پنبه کرد.

بر این اساس لازم و ضروری است که دستگاه قضایی و همچنین نهادهای امنیتی با رویکرد مخرب و مغایر با منافع ملی که از سوی برخی رسانه های اصلاح طلب و از جمله روزنامه اعتماد دنبال می شود، برخورد کنند.

 

گزارش روزنامه اصلاح طلب از نتایج همکاری با دشمن در جنگ ترکیبی

سحام نیوز- ارگان رسانه ای منتسب به اعضای فراری جریان فتنه- در مطلبی نوشت: «روزنامه هم میهن در گزارشی که در آن با روانشناسان صحبت کرده از افزایش اختلالات روانی بعد از شهریورماه یعنی همزمان با آغاز اعتراضات در کشور خبر داده است.»

این رسانه ضدایرانی در ادامه نوشت:«به گزارش این روزنامه، بعد از شهریورماه ۱۴۰۱، مرگ مهسا امینی و شروع اعتراض در نقاط مختلف کشور، در بعضی شهروندان نشانه های اضطرابی، بی خوابی، ناامیدی و حتی بازگشت بعضی اختلالات و ناراحتی های عمیق روحی دیده می شود.»
 

آنچه که این روزنامه اصلاح طلب- به مدیرمسئولی کرباسچی- نوشته و ارگان رسانه ای اعضای فراری جریان فتنه با ذوق زدگی آن را منتشر کرده، دقیقا در راستای جنگ ترکیبی دشمن علیه مردم ایران تعریف می شود.

مواردی که این روزنامه اصلاح طلب ذکر کرده- در صورت صحت آن- در حقیقت نتیجه اقداماتی است که جریان اصلاح طلب علیه مردم ایران انجام داده و دشمن نیز سهم ویژه ای در آن داشته است.
 

رهبر معظم انقلاب در هفته های گذشته تاکید کردند:«متأسفانه دشمن یک امتداد داخلی هم دارد که آنها هم تلاش دارند با استفاده از روزنامه ها و فضای مجازی، القای یأس و ناامیدی بکنند.»

ایشان همچنین پیش از این در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کردند:«در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت میکنند.»

 

تلاش حزب اتحاد ملت برای ضمیمه کردن نارضایتی معیشتی به آشوب ها

امتداد- ارگان رسانه ای حزب اتحاد ملت (اعضای حزب منحله مشارکت)- در مطلبی با عنوان «جهش نابرابری در ایران؛ از روند صعودی تورم تا بیشتر شدن رقم خط فقر» نوشت: «شکافی که میان طبقات فرودست و فرادست شکل گرفته، هر روز بحرانی تر میشود. واقعیت امر این است که در دنیای نابرابری های نجومی، تمام جنبه های زندگی انسان تحت تاثیر قرار می گیرد.»
 

 

این رسانه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «خط فقر تا ۱۸ میلیون تومان رشد کرده است و نتیجه این رشد روزافزون، گسترش بیشتر فقر و شکاف طبقاتی و بحران اقتصادی است. بحرانی که به نظر می رسد دولت فعلا چندان توجهی به آن ندارد. در حالی که شاید از اصلی ترین چالش های پیش رو در ماه های آتی نیز خواهد بود.» رسانه های اصلاح طلب ۲ مسئله را به صورت پیوسته سانسور می کنند، یکی میراث نامطلوب دولت روحانی است و دیگری اقدامات مثبت دولت رئیسی در حوزه های مختلف و از جمله حوزه اقتصادی.

به عقیده کارشناسان دولت روحانی در آخرین سال فعالیت خود در حالی که صادرات نفت به زیر چند صد هزار بشکه رسیده بود، هزینه‌ها را در بودجه سال ۱۴۰۰ بر مبنای رقم موهوم فروش ۳/۲ میلیون بشکه در روز افزایش دادند و کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی را به یادگار گذاشت. با وجود این میراث پر خسارت، دولت رئیسی، بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل را تسویه کرد؛ و ضمنا برخی تکالیف قانونی دشوار مانند متناسب ‌سازی حقوق معلمان (و بازنشستگان و کارمندان) را به اجرا گذاشت. بار مالی این تکالیف، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بود و برخی کارشناسان، آن را یکی از عوامل کسری بودجه امسال و دارای آثار تورمی می‌دانند.
 

رویه ای که برخی رسانه های اصلاح طلب در سانسور میراث دولت قبل و اقدامات مثبت دولت فعلی دنبال می کنند، این شائبه را ایجاد می کند که گویا این طیف در پی آن است که با توجه به خاموش شدن آشوب ها، با چاشنی اقتصاد و معیشت، جان تازه ای به اغتشاشات بدهد.

پایان پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا