ورزش

صربستان هم به ایران و اروگوئه ملحق شد (عکس)

در اعتراض به وی‌ای‌آر؛

شب گذشته دو دیدار جام جهانی 2022 قطر در شرایطی خاتمه پیدا کردند و داوران این دو مسابقه با اعتراض شدیدی مواجه شدند.

به گزارش “ورزش‌سه”، اولین دیدار جنجالی آخرین شب مسابقه سوم دور گروهی رقابت‌های جام جهانی در ورزشگاه الجنوب میان غنا و اروگوئه برگزار شد؛ جایی که شاگردان آلونسو از همان ابتدا اعتراض به داور مسابقه روی پنالتی اعلام شده برای شاگردان اتو اودو را آغاز کردند و وقتی در دقایق پایانی که برای صعود به گل نیاز داشتند سیبرت آلمانی برخورد کاوانی با مدافع غنا را خطا اعلام نکرد و برای بررسی مجدد صحنه هم از VAR استفاده نکرد، اعتراض آنها به اوج رسید. عصبانیت اروگوئه‎ایها که خودشان را شایسته صعود می‌دانستند به جایی رسید که کاوانی با ضربه‌ای محکم تلویزیون وی ای آر را به زمین انداخت و شکست.

دو ساعت بعد تیم فوتبال صربستان در یکی دیگر از مسابقات حساس و البته جنجالی مسابقات جام جهانی 202 به مصاف سوئیس رفت و در شرایطی که آنها در نیمه دوم با نتیجه 3 بر 2 عقب بودند، برخورد میان گلر حریف و میتروویچ سبب شد بازیکنان نیمکت نشین صرب به زمین هجوم ببرند تا راپالینی را تحت تاثیر قرار دهند ولی او هم مانند سیبرت آلمانی بدون مراجعه به VAR از این صحنه با دادن کارت زرد عبور کرد.
این اعتراض‌ها در شرایطی شب گذشته در جام جهانی قطر دیده شد که تا پیش از رسیدن مسابقات به دور سوم شاهد عملکرد تقریبا بی‌نقصی از سوی داوران بودیم ولی از دیدار سوم که تیم‌ها خودشان را حذف شده می‌دیدند، با وجود آگاهی از قوانینی که برای رجوع به سیستم کمک داور ویدئویی وجود دارد، داوران را برای بررسی مجدد صحنه تحت فشار قرار می‌دادند. این موضوع در دیدار ایران و آمریکا هم زمانی که مهدی طارمی با مدافع این تیم در وقت‌های اضافی درگیر شد، به وجود آمد ولی متئو لاهوس با وجود تلاش رامین رضائیان و دیگر بازیکنان ایران برای مرور دوباره صحنه از این اقدام خودداری کرد.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا