اقتصاد

اعتبارات حوزه ترویج در سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد

ساداتی نژاد:

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال ۱۴۰۲ در نظر داریم در حوزه ترویج اعتبارات را بالا ببریم، زیرا ترویج یکی از بخش‌های تاثیرگذاری است که باید به آن بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در اجلاس سراسری رؤسای مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) که در مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور در کرج برگزار شد، با بیان اینکه امر ترویج کشاورزی نیازمند پرداخت هزینه فراوان است، اظهار کرد: برای ارتقای سطح تولیدات کشاورزی و باغی باید محققان و مروجان در کنار تولید کنندگان این بخش قرار گیرند.

وی افزود: ترویج یکی از بخش‌هایی است که باید به آن بپردازیم و در این مسیر هزینه پرداخت کنیم، زیرا ترویج مانند حوزه فرهنگ رها شده است.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: زمانی که حرف هزینه‌کرد در بخش ترویج به میان می‌آید، فکر می‌کنیم پول را هدر می‌دهیم ولی باید حجم زیادی از پول را در این بخش خرج کنیم زیرا به ثروت تبدیل خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در وزارت جهاد کشاورزی همیشه صحبت ترویج است ولی وقتی برای آن می‌خواهیم هزینه کنیم ترس داریم در حالی که در ترویج باید افراط داشت.

ساداتی‌نژاد بیان داشت: سال ۱۴۰۲ در نظر داریم در حوزه ترویج اعتبارات را بالا ببریم تا نتیجه آن را ببینیم که مطمئن هستم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی گفت: از شرکت‌های معتبر تولید غذا، کشت و صنعت بزرگ کشور برای حمایت از حوزه تحقیقات و فناوری کمک گرفته شود تا مقیاس کار پژوهشگران عرصه کشاورزی ارتقا یابد.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: نقطه پرتاب تات، زمانی خواهد بود که این کار را انجام دهد و این سازمان دیگر منتظر بودجه دولتی نماند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم از ثروت بخش کشاورزی به خوبی دفاع کرده و آن را توصیف کنیم، گفت: سازمان تات (تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) سرمایه کشاورزی ایران است، ما باید بتوانیم این سرمایه بزرگ خود را به خوبی معرفی و آن را توصیف کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به خوبی کارش را بلد است، اظهار داشت: محققان این سازمان تحت هجمه‌های مختلف کارشان را انجام داده‌اند ولی ما مدیران در استفاده از این سرمایه ضعف داریم.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: با عنوان «فرصت مطالعاتی مزرعه» با استفاده از ظرفیت محققان که در کنار کشاورزان کار می‌کنند می‌خواهیم در مزارع ورود کنیم که نیازمند سازوکار مناسب است.

وی از رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خواست بستر مناسب برای فعالیت ۲ هزار پژوهشگر این مجموعه را فراهم کنند ضمن آنکه وزارت جهاد کشاورزی از آنها حمایت لازم را خواهد داشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا