بین الملل

جهان با تعیین سقف ۶۰ دلاری برای نفت روسیه ضعف خود را نشان داد

رئیس جمهور اوکراین:

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به تصمیم گروه جی۷ مبنی بر تعیین سقف قیمت برای نفت مسکو، مدعی شد که حتی نفت ۶۰ دلاری هم نمی‌تواند جلوی جنگ‌افروزی روسیه در اوکراین را بگیرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از برزیبن تایمز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که اروپا با تعیین سقف قیمت ۶۰ دلاری برای هر بشکه نفت روسیه، ضعف خود را نشان داده است.

زلنسکی که به‌رغم حمایت‌های همه‌جانبه غرب، همواره درخواست‌های بیشتری دارد، در واکنش به این تصمیم گفت که «جهان با این تصمیم ضعف خود را نشان داده و این سقف قیمت، بودجه روسیه را سالانه ۱۰۰میلیون دلار افزایش خواهد داد.»

وی افزود: نمی‌توانید این تصمیم را «جدی» بنامید زیرا تعیین چنین سقف قیمتی، برای تامین بودجه کشوری «تروریستی» خیلی هم خوشایند است.

زلنسکی اضافه کرد: اهرم قدرتمندتر، به ناچار مورد استفاده قرار خواهد گرفت و فقط زمان آن مشخص نیست. جای تاسف دارد که این بار فرصت (استفاده از چنین اهرمی) از دست رفت.

استرالیا، انگلیس، کانادا، ژاپن، آمریکا و ۲۷ کشور اتحادیه اروپا دیروز (شنبه) بر سر تعیین سقف قیمت ۶۰ دلاری برای هر بشکه نفت روسیه، به توافق رسیدند. این توافق به همراه تحریم اعمالی اتحادیه اروپا بر محموله‌هایی دریایی نفت روسیه، از فردا اجرایی خواهد شد.

کشورهای مذکور مدعی شده‌اند که با هدف کاهش درآمدهای نفتی روسیه و همچنین ممانعت از فزایش قیمت جهانی نفت، چنین تصمیمی را اتخاذ کرده‌اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این تصمیم گفت که مسکو خود را برای آن آماده کرده و افزود: این سقف را نمی‌پذیریم. مسکو توافق را به سرعت تحلیل و نتیجه را متعاقبا اعلام خواهد کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا