سیاسی

شغل پرستاری همانند بارش رحمت است

فرمانده کل سپاه گفت: پرستاری شغلی است که از قلب شروع می‌شود؛ به عبارتی پرستار اپراتور نیست، بلکه بروز دادن تمام احساسات و عواطف انسانی و تجلی آن در رفتار فیزیکی است به نحوی که چنانچه این را از پرستاری جدا کنند، ادامه دادن فعالیت برای آن میسر نخواهد بود.

سردار سلامی:


به گزارش ایلنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز (یکشنبه) در آئین گرامیداشت روز پرستار که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) برگزار شد، اظهار داشت: به معنای واقعی، کار پرستاری کاری زینبی و ارزشمند، و ترکیبی از علم، هنر، اخلاق و فضیلت است که این همان وجه تمایز آن با سایر علوم است؛ البته پرستاری شغل نیست، بلکه دقیقاً ذات آن فضیلت است.

سردار سلامی افزود: خیلی از مشاغل خوب هستند، ولی پرستاری شغلی است که از قلب شروع می‌شود؛ به عبارتی پرستار اپراتور نیست، بلکه بروز دادن تمام احساسات و عواطف انسانی و تجلی آن در رفتار فیزیکی است به نحوی که چنانچه این را از پرستاری جدا کنند، ادامه دادن فعالیت برای آن میسر نخواهد بود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: برای سنین پایین‌تر، پرستاران پدری یا مادری، و برای هم‌سن و سال‌های خود خواهری و برادری می‌کنند.

وی گفت: پرستاران هر روز با همان احساس مسئولیت اولین روز خدمت انجام وظیفه می‌کنند؛ لذا نوسازی تجهیزات پرستاری در سپاه موضوعی است که باید به آن توجه کرد و اهتمام جدی داشت؛ براین اساس باید تلاش کنیم که هرچه می‌توانیم تسهیلاتی ارائه دهیم تا پرستاری با شرایط بهتری صورت گیرد.

سردار سلامی اظهار داشت: پرستاری تنها شغلی است که فرد برای دیگری کار می‌کند؛ حتی در جنگ نیز این حد از محبت به دیگران وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: پرستار در درمان دشمنان هم کم‌توجهی نمی‌کند و به عبارت دیگر، پرستاری همانند بارش رحمت است.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: در دوران فراگیری کرونا روزانه ۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بقیه‌الله (عج) پذیرش می‌شد، ولی با این حال، همه پرستاران ایستادند و افتخار دیگری آفریدند.

در ادامه این مراسم از «جایزه شهید قاسمی» ویژه پرستاران در سه محور «آموزش و پژوهش، درمان، و فرهنگ» که از سال‌های آینده ادامه می‌یابد، رونمایی شد. امسال بخش فرهنگ این جایزه نمود زیادی داشت.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا