جامعه

افتتاح بخش نگهداری بیماران آلزایمری در آسایشگاه خیریه کهریزک


با حضور اعضاء هیئت ‌مدیره موسسه خیریه کهریزک، بخش نگهداری بیماران آلزایمری در آسایشگاه خیریه کهریزک به‌طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، با هدف خدمت رسانی بهتر به سالمندان و علی الخصوص بیماران آلزایمر، یکی از ساختمان های آسایشگاه خیریه کهریزک تهران، جهت نگهداری از بیماران آلزایمری راه برو آماده گردید که  با حضور اعضاء هیئت‌ مدیره این مجموعه، افتتاح و مورد بهره‌ برداری قرار گرفت.

در این خصوص زهرا مقدری سوپروایزر ارشد آسایشگاه خیریه کهریزک تهران گفت: با توجه به درخواست‌های بسیاری که در خصوص پذیرش سالمندان آلزایمری به آسایشگاه خیریه کهریزک می‌شود، با برنامه ‌ریزی‌ های انجام‌گرفته و هماهنگی با مدیریت آسایشگاه خیریه کهریزک، تصمیم بر احداث بخش بستری بیماران آلزایمری شد.

مقدری با اشاره به اینکه هزینه‌های احداث ساختمان و تأسیسات، توسط بانیان خیر و نیکوکار تأمین‌شده است در خصوص مشکلات و ویژگی‌های بیماران این بخش عنوان داشت: سالمندان دچار بیماری آلزایمر به علت فراموشی، خطر ناشی از گم ‌شدن را همیشه با خود دارند، لذا در این بخش علاوه بر همه خدمات جاری که به کلیه ی مددجویان در آسایشگاه ارائه می شود، بر حفاظت عزیزان نیز تأکید داریم. 

شایان ذکر است در فاز ابتدایی تاسیس این ساختمان، 5 اتاق که مناسب برای اسکان 20 بیمار راه برو می باشد، آماده خدمت‌رسانی به مددجویان شده است.

آسایشگاه خیریه کهریزک تهران امروزه به لطف خداوند متعال و باهمت بانیان خیراندیش در فضایی به وسعت 420 هزار مترمربع و زیربنایی بیش از 180 هزار مترمربع در خدمت حدود 1750 نفر از معلولان، سالمندان و بیماران مبتلابه ام اس است.

هم‌اکنون این مجموعه در غالب 25 بخش مردان و زنان شامل بخش‌های قرنطینه، درمانی و پنج مجموعه (نارون، بنفشه، گل یاس’M.S’، ارغوان و شکوفه) نیازهای بهداشتی درمانی، توان‌بخشی، ورزشی، آموزشی و امور فرهنگی مددجویان را با همکاری نیکوکاران و کارکنان برآورده می‌کند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا