ورزش

رکوردهای تاریخی آفریقا/ از کسب ۲۴ امتیاز تا برد نخست مقابل برزیل

جام جهانی ۲۰۲۲ – قطر

قاره آفریقا در این دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال رکوردها و آمار قابل توجهی بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دوره متفاوتی برای قاره آفریقا در تاریخ جام‌های جهانی به شمار می‌رود و تا کنون با کسب نتایج درخشانی برای نمایندگان این قاره به همراه بوده است.

در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، قاره آفریقا بعد از جام ۱۹۸۶ برای نخستین بار هیچ نماینده‌ای در مرحله یک هشتم نهایی نداشت. اما در جام ۲۰۲۲ مانند رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باز هم دو کشور آفریقایی توانستند مجوز صعود به مرحله یک هشتم نهایی را کسب کنند.

آفریقایی‌ها در این دوره همچنین رکورد کسب بیشترین امتیاز در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی را به دست آوردند و توانستند مجموعاً به ۲۴ امتیاز در این مرحله دست یابند. این در حالی است که بهترین عملکرد تاریخ قاره آفریقا در جام ۱۹۹۸ فرانسه به ثبت رسیده بود که نمایندگان این قاره ۱۵ امتیاز در این رقابت‌ها به دست آوردند.

مراکش در این دوره بلژیک، تیم دوم رنکینگ فیفا و کانادا را شکست داد و سنگال مقابل قطر و اکوادور به پیروزی رسید. همچنین در این دوره برزیل قهرمان پنج دوره جام جهانی برای نخستین بار مقابل یکی از نمایندگان آفریقا شکست خورد و مقابل کامرون مغلوب شد.

مراکش در این مرحله از رقابت‌ها مقابل تیم ملی اسپانیا قرار می‌گیرد در حالی که نماینده عرب زبان شمال آفریقا بعد از ۳۶ سال برای اولین بار توانسته مجوز صعود به مراحل حذفی رقابت‌های جام جهانی را کسب کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا