شهرستان ها

واردات بی رویه برنج تهدیدزا است/لزوم اجرای سیاست های حمایتی

ساری- رئیس مجمع نمایندگان مازندران واردات بی رویه برنج در فصل برداشت را تهدید جدی برای اقتصاد متکی بر تولیدات برنجکاران استان دانست و خواستار اجرای طرح های حمایتی دولت برای خرید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمال علیپور در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور نوشت: مازندران با برخورداری از ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری سالانه ۹۰۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کند و این میزان تأمین کننده ۴۲ درصد نیاز کشور است و برنجکاران استان در راستای سیاست دولت مبنی بر خودکفایی در زنجیره تأمین مواد غذایی هرساله به کار پرمشقت برنج در عرصه‌های شالیزاری می‌پردازند و با امید به حمایت‌های پایدار دولت سطح تولید را افزایش می‌دهند.

در ادامه آمده است: برخی مشکلات مانند واردات بی رویه در فصل برداشت و عرضه این محصول تهدید جدی برای اقتصاد متکی به تولیدات برنجکاران قلمداد می‌شود.

علیپور آورده است: با توجه به شرایط اقتصادی بازار در سال جاری سبب دپوی ۶۰۰ هزار تن برنج سفید زارعان در کارخانه‌های شالیکوبی شد و عدم فروش این میزان محصول نگرانی‌های فزاینده ای را در بین مردم و مسئولان مازندران به بار آورده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران از معاون اول رئیس جمهور خواست تا در راستای تقویت سیاست‌های حمایتی دولت از برنج کاران ضمن هماهنگی با سازمان‌ها، دستگاه‌های دولتی و مراکز نظامی و انتظامی، بانک‌ها و غیره برای خریداری تولیدات برنجکاران این استان، طرح‌های حمایتی ویژه مورد نیاز در قبال زارعان مظلوم مازندرانی از سوی دولت تصویب و عملیاتی شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا