شهرستان ها

تولید محصولات مختلف دامی و صنایع دستی به همت عشایر گیلان

رئیس اداره امور عشایر گیلان گفت: ارزش تولیدات عشایر گیلان از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است.


به گزارش ایلنا از رشت، رئیس اداره امور عشایر گیلان با بیان اینکه پرورش دام، تولید گوشت قرمز، شیر، روغن حیوانی، کشک، پشم گوسفند، ماست، پنیر و کره از تولیدات و فرآورده‌های دامی عشایر است گفت: عشایر این استان از ابتدای امسال تاکنون با تولید و فروش این محصولات، ۳۸۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.
فریدون طالبی با اشاره به اینکه این استان هزار و ۵۹۸ خانوار عشایر دارد گفت: عشایر گیلان سالانه هزار و ۴۰۷ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند و امسال تا کنون هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز تولید کرده اند.
وی افزود: عشایر این استان سالانه ۶ هزار و ۸۲۲ تن شیر تولید می‌کنند که از ابتدای سال تا کنون ۵ هزار و ۵۰۰ تن شیر تولید کرده اند.
رئیس اداره امور عشایر گیلان با بیان اینکه عشایر گیلان امسال ۱۹ تن عسل نیز تولید کرده اند گفت: عشایر گیلان در دو نوبت بهار و پاییز امسال ۲۲۰ تن پشم هم تولید کرده اند.
فریدون طالبی گفت: خانوار‌های عشایر گیلان امسال همچنین حدود ۵ تن انواع گیاهان دارویی هم برداشت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه عشایر گیلان از ابتدای امسال تاکنون ۷ هزار و ۸۵۰ متر صنایع دستی «داری» شامل قالی، جاجیم و گلیم تولید کرده اند افزود: این عشایر در صنایع دستی «غیر داری» هم ۲۴ هزار و ۳۰۰ دست جوراب و شال و کت و شلوار تولید کرده اند.
رئیس اداره امور عشایر گیلان با بیان اینکه بیشترین جمعیت عشایری گیلان در شهرستان‌های تالش، رودبار و رضوانشهر هستند گفت: گیلان هزار و ۵۹۸ خانوار عشایر با ۶ هزار و ۴۵۲ نفر جمعیت دارد.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا