ورزش

فغانی بهتر از VAR تصمیم گرفت

دفاع عضو کمیته داوران از داور ایرانی

علی خسروی از اعضای کمیته داوران از قضاوت علیرضا فغانی در جام جهانی 2022 دفاع کرد.

به گزارش “ورزش سه”، این عضو کمیته داوران پیرامون اشتباه علیرضا فغانی در بازی پرتغال – اروگوئه، گفت: علیرضا فغانی با چشمان غیر مسلح صحنه را به درستی قضاوت کرد اما داور ویدئویی روی این صحنه تردید داشت و درخواست داد که داور به کنار زمین بیاید و صحنه را بازبینی کند. وقتی داور ویدئویی علیرضا فغانی را فراخواند، بدین معنی بود که اعتقاد دارد، صحنه پنالتی بوده است.

علی خسروی در پاسخ به این سوال که آیا علیرضا فغانی می‌توانسته در این صحنه نظر داور ویدئویی را رد کند؟ گفت: بله می‌توانست این کار را انجام دهد اما متاسفانه نظر داور ویدئویی را پذیرفت و رای به پنالتی داد. خب دیدید که کولینا هم در مورد این صحنه صحبت کرد و گفت اشتباه بوده است. با این حال من بر این عقیده ام فیفا با یک اشتباه علیرضا فغانی که جز داوران خوب جام جهانی ۲۰۲۲ بوده را کنار نمی‌گذارد و ممکن است در روزهای آینده قضاوت بازی جدیدی به او محول کند که همه ما دوست داریم این اتفاق رخ دهد.

علی خسروی در مورد اینکه ادامه حضور علیرضا فغانی در دوحه به منزله قضاوت او در بازی‌های پیش رو است؟ گفت: خب داورانی که نمرات خوبی نگرفته اند و هم چنین داورانی که تیم‌های آنها به مرحله بالاتر صعود کرده اند از جمع داوران رفته رفته کنار گذشته می‌شوند و داورانی که دردوحه می‌مانند، بدین معنی است که فیفا نیت به استفاده از آنها دارد. امیدوارم این اتفاق در مورد تیم داوری ایرانی رخ دهد. تیم داوری ایرانی در هر دو بازی به جز آن صحنه که داور ویدئویی آنها را به اشتباه داشت، عالی و بدون نقص قضاوت کردند.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا