بین الملل

سناریو دروغین صهیونیست‌ها این رژیم را رسوا کرد

ویدئوی پخش شده سناریوی دروغین صهیونیست ها را نقش بر آب کرد و نشان داد که متجاوزان رژیم صهیونیستی در مورد شهادت جوان فلسطینی دروغ گفته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، چند روز پیش مستندی از لحظه شهادت یک جوان فلسطینی به نام «رائد النعسان» در شهرک «المغیر» واقع در شمال رام الله پخش شد که رژیم صهیونیستی را رسوا کرد و دروغ سناریو ساختگی آنها را نشان داد.

این مستند نشان می‌دهد که یک جوان 21 ساله که از نیروهای مقاومت فلسطینی است با اشغالگران صهیونیستی که به شهرک المغیر یورش آورده‌اند، درگیر شده و در این درگیری توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری «عربی21»، این ویدئو سناریو ساختگی صهیونیست‌ها را نقش بر آب کرده و نشان می‌دهد که متجاوزان رژیم صهیونیستی در مورد  شهادت این جوان دروغ گفته‌اند؛ زیرا صهیونیست‌ها مدعی بودند که رائد النعسان درحالی که «کوکتل مولوتف» به سوی آنان پرتاب می‌کرد به شهادت رسیده است. ولی در ویدئو نشان داده می‌شود که او فقط به سمت آنها سنگ پرتاب می‌کرد.

بر اساس قوانین بین المللی، استفاده از سلاح گرم توسط نیروهای امنیتی علیه غیرنظامیان به عنوان جنایت جنگی محسوب می‌شود. نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به شهرک المغیر به بهانه اینکه آنها بدون مجوز اقدام به ساخت خانه مسکونی کرده‌اند هجوم برده بودند تا آن را تخریب کنند.

مرکز حقوق بشری فلسطینی اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی به همان روش قدیمی خود روی آورده‌اند و جوانان فلسطینی را از فاصله خیلی نزدیک هدف قرار داده و به شهادت می‌رسانند. مرکز حقوق بشری در این بیانیه از جامعه جهانی خواسته است برای جلوگیری از جنایات مستمر نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی اقدامات لازم را انجام دهند. «راجی الصورانی»، مدیر مرکز حقوق بشری فلسطین گفت: آنچه این روزها اتفاق می‌افتد قتل عمد است، زیرا که نظامیان رژیم صهیونیستی از فاصله بسیار نزدیک به غیرنظامیان فلسطینی شلیک می‌کنند.

منابع فلسطینی هشدار داده‌اند که اگر «ایتمار بن گویر»، که شخصی نژادپرست و افراطی است، به وزارت امنیت رژیم اسرائیل برسد، ممکن است کشتار غیر نظامیان فلسطینی شدیدتر شود؛ زیرا او کسی است که صراحتاً خواستار قانونی شدن کشتار هر کسی است که به سمت نیروهای رژیم صهیونیستی سنگ پرتاب می‌کند.

کرانه باختری اشغالی طی روزهای اخیر شاهد افزایش شدت خشونت و جنایات صهیونیست‌ها در چندین شهر و روستا بوده است. نظامیان صهیونیست در این عملیات‌ها با اعمال خشونت‌های افراطی شماری از شهروندان فلسطینی را به شهادت رسانده یا زخمی کردند و ده‌ها نفر هم بازداشت شدند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا